اجتماعی

جلوگیری از زمین‌خواری بزرگ در اراضی «سرخ چشمه»

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با هدف جلوگیری از تجاوز پیچیده و گسترده به اراضی “سر کانیا سور” سند عنوان با توافق و هماهنگی کارگروه های مربوطه و با ابلاغیه های مختلف صادر شد. بخش ها 521 هکتار از این اراضی به نمایندگی از دولت.

به گزارش شیمیشی، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران در مراسم بزرگداشت روز عرفه و عید قربان. وی از توانمندی های این شورا در پیشگیری از تخلفات و تجاوزات احتمالی به اراضی ملی قدردانی کرد و گفت: آنچه می تواند از تعرض به گنجینه ها، اراضی و منابع طبیعی جلوگیری کند، ارتباط و هماهنگی مستمر و ویژه بین دستگاه هاست. در حفظ حقوق بیت المال نقش و مسئولیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره اختیارات و وظایف قانونی نهادهای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار داشت: در برخی موارد و در گذشته بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی مصادره و توسط افراد سودجو مصادره شده است. مورد حمله قرار گرفته و در برخی موارد با توافق بین مردم، کاربری زمین به طور غیرقانونی تغییر یافته است. اما زمانی که شورای حمایت از حقوق بیت المال در هر یک از این موارد غیرقانونی وارد عمل شد، از ادامه این تخلفات جلوگیری شد.

وی بر لزوم تلاش دستگاه های متولی در شورای حمایت از حقوق بانکی در زمینه «پیشگیری از تخلفات و جرایم» و «اختلافات حقوقی» تاکید کرد و گفت: تاکید می شود که دبیرخانه این شورا گزارش ها را دریافت کند. دستگاه های مسئول و گزارش هایی که تحت نظارت آنها می باشد. نظارت بر موضوع مذکور ضروری است و پس از آن جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال برای تصمیم گیری جمعی در مورد موضوع مذکور برنامه ریزی شود.

موارد مشکوک به نقض حقوق بیت المال به دبیرخانه شورای حمایت از حقوق بیت المال گزارش شود.

قصی با تاکید بر اینکه موارد و موارد مشکوک تضییع حقوق دولت و بیت المال باید از سوی نهادهای مسئول به دبیرخانه این شورا گزارش شود، گفت: تاخیر در حقوق بیت المال قابل قبول نیست. و بر این اساس نهادهای مسئول در این شورا پس از دریافت کوچکترین گزارش از تضییع حقوق بانک، گزارش دریافتی را جهت اقدامات کارشناسی به دبیرخانه شورای حمایت از حقوق بانک ارسال کنند. که در جریان رسیدگی به طرفین پرونده با آمادگی لازم در جلسه شورا مطرح شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با خرد جمعی و رایزنی همه نهادهایی که در امر صیانت از استفاده ملی نقش دارند، همچنان به مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال احترام می گذارد. زمین ها و منابع طبیعی و گفت: آنچه مورد تاکید است این است که مصوبات این شورا در زمان مناسب و بدون تاخیر و در عین حال در صورت وجود مانعی برای اجرا پیگیری و اجرا شود. از مصوبات، در صورت احصای مانع، اقدامات لازم برای رفع آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هشدار رئیس کل دادگستری تهران در خصوص استفاده نادرست از منابع آبی توسط سودجویان

وی همچنین با توجه به موقعیت و شرایط خاص و منحصر به فرد استان تهران از نظر اراضی ملی و دارایی های طبیعی، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، برداشت از مخازن و منابع آبی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. خطاب. باید به دستور کار نهادهای مسئول رسیدگی شود و اجازه داده نشود سودجویان استان تهران با برداشت غیرمجاز از مخازن آب مواجه شوند.

لزوم تسریع در اجرای طرح کاداستر در خصوص اراضی کشاورزی

القاصی در بخشی دیگر از سخنان خود به تسریع در اجرای طرح کاداستر در خصوص اراضی کشاورزی استان تهران اشاره کرد و در عین حال تاکید کرد در شناسایی موانع اجرای این طرح باید هماهنگی متقابل وجود داشته باشد. . برای رفع آن موانع

رئیس کل دادگستری استان تهران در این زمینه اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص و ارزش قابل توجه زمین در استان تهران، عده ای از علاقه مندان به دنبال افزایش ارزش و کسب سود غیرقانونی از این انتقال با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون استفاده از آن هستند. اجازه. به همین دلیل اجرای طرح کاداستر در خصوص اراضی کشاورزی به طور خاص و تکمیل آن ضروری است.

سال گذشته 606 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران به بیت المال بازگردانده شد.

وی در ادامه سخنان خود به بخشی از کار و فعالیت شورای صیانت از حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در سال گذشته منطقه 606 هکتار. اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران حذف و به بیت المال بازگردانده شد.

آزادسازی 150 هکتار از اراضی شهری و 238 هکتار از اراضی حفاظت شده و مسیل های آب.

قصی همچنین بیان کرد: حدود 150 هکتار از اراضی شهری استان تهران که مصادره شده بود به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد و مساحتی بالغ بر 238 هکتار از اراضی خصوصی و رودخانه ها آزاد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: 577 پرونده بر اساس آرای قطعی دادگاه ها و حدود 11 هزار و 544 پرونده در بند 2 ماده 10 قانون حمایت از کاربری اراضی کشاورزی است. باغات، عملیات تخریب و تخریب ساختمان های غیر مجاز در سطح استان تهران در سال گذشته.

از طرف دولت برای 999 هکتار زمین «باغ کوه» و «کیان کوه» پلاک صادر کردند.

وی نامگذاری اراضی «باغ کوه» و «کیان کوه» در شهرستان پیشوا را یکی از مهمترین دستاوردهای شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته دانست که منجر به صدور سند مالکیت حدوداً شد. 999. هکتار زمین از طرف دولت.

پیشگیری از مزارع پیچیده و بزرگ در اراضی «بخار سرخ».

قاسی در ادامه سخنان خود با تاکید بر جلوگیری از تعرض پیچیده و گسترده به اراضی موسوم به “قرمز کانیه سور” با اقدام و نظارت این شورا، اظهار داشت: با توافق و هماهنگی در کارگروه های مربوطه. و در ارتباط با دستگاه های مختلف در 521 هکتار از این اراضی سند مالکیت به نام دولت صادر شد.

بازگشت چهار هزار و 251 هکتار زمین موسوم به «خجیر» پس از سال ها به دولت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود از تعیین اراضی به نام «خجیر» پس از چندین سال خبر داد و گفت: در جریان آبادانی آن اراضی که از قبل از انقلاب اسلامی مورد اختلاف بوده، تعدادی از 4 هزار از طرف دولت و 251 هکتار امضا شد و اقدامات همه جانبه ای برای مصادره هایی که در آنجا انجام می شد انجام شد.

وی در آخرین قسمت سخنان خود گفت: در خصوص زمینی به نام پلک سپیداری به دستور و با پیگیری پرونده های کیفری و حقوقی 700 هکتار پلاک به نام دولت صادر شد. همچنین در پرونده دیگری رای دیوان عالی کشور در خصوص 600 هکتار از اراضی ملی و دارایی های طبیعی شهرستان ورامین صادر و اجرا شد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا