تیراندازی مرگ‌بار در دبیرستانی در آمریکا

منابع رسانه ای آمریکایی از وقوع تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در ایالت جورجیا خبر دادند.

به گزارش شیمیشی، بر اساس بیانیه کلانتری شهرستان بارو واقع در ایالت جورجیا، پس از دریافت گزارشی مبنی بر تیراندازی در دبیرستان آپالاچی در شهر ویندر جورجیا، یک مظنون توسط پلیس دستگیر شد. نیروهای امنیتی محلی

در این بیانیه آمده است: «از وجود کشته و مجروح گزارش شده است، اما از تعداد و وضعیت مجروحان اطلاع روشنی به دست نیامده است».

یک منبع بیمارستانی محلی به سی ان ان گفت که یک بیمارستان محلی در حال پذیرش بیمارانی است که زخمی شده اند. پلیس محلی ایالت جورجیا پیش از این از اعزام نیروهای خود به این دبیرستان خبر داده بود.

بر اساس تصاویر منتشر شده از بیرون مدرسه، حداقل 5 آمبولانس و تعداد زیادی از نیروهای فعال پلیس در محوطه دانشگاه حضور دارند. حداقل یک هلیکوپتر پزشکی در حال انتقال یک بیمار از محل حادثه دیده می شود. فیلم‌های گرفته شده از صحنه نیز نشان می‌دهد که مردم به سمت دانش‌آموزان می‌روند که در زمین فوتبال نزدیک مدرسه جمع شده‌اند تا نماز بخوانند.

سخنگوی دفتر ماموران ویژه FBI اعلام کرد که ماموران ویژه برای کمک به پلیس محلی به منطقه اعزام شده اند.

دبیرستان آپالاچی بخشی از سیستم مدارس شهرستان بارو است. مقامات محلی به سی ان ان گفتند که دانش آموزان از مدرسه خارج شدند و به والدین اطلاع داده شد تا آنها را تحویل بگیرند.

ABC News همچنین گزارش داد که برایان کمپ، فرماندار جورجیا، تمام منابع دولتی موجود را برای کمک به محل حادثه اعزام کرده است. فرماندار از همه در ایالت خواست تا برای ایمنی افراد حاضر در کلاس درس جورجیا در کنار خانواده و Aa باشند.

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، ویندر، شهری در نزدیکی آتلانتا، در سرشماری سال 2020 حدود 18338 نفر جمعیت داشت. طبق وب سایت منطقه، سیستم مدارس شهرستان بارو بیست و چهارمین ناحیه مدرسه بزرگ در این ایالت است. این سیستم آموزشی به 15340 دانش آموز خدمت می کند که 1932 نفر از آنها در دبیرستان آپالاچی ثبت نام کرده اند.

در سال های اخیر، آمریکا شاهد افزایش چشمگیر جنایت و خشونت در تیراندازی های دسته جمعی و در مدارس بوده است.

آرشیو خشونت با اسلحه (GVA) پیش از این گزارش داده بود که بیش از 42000 نفر در سال 2023 در ایالات متحده با اسلحه جان خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از افزایش جرایم در مدارس و دانشگاه های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر 10 حادثه جنایی در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه ها رخ می دهد. این گزارش مدعی است که بیشتر قربانیان این جنایات دانش آموزان سیاه پوست هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا