تولد «نوزاد انسان» در کپسول های رحم مصنوعی، دروغ بزرگ یا واقعیت در آستانه وقوع؟

از آنجایی که ایده ایجاد رحم مصنوعی و امکان مداخله مستقیم در تولد نوزاد مطرح شده است، بحث های زیادی در بحث های اخلاق پزشکی به وجود آمده و انتقادات زیادی به آن وارد شده است، بنابراین پس از انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی، شرکت سازنده باید توضیح می داد.

پاسخ یک کارشناس ایرانی به خبر جنجالی روز: ویدیوی معروف

در این خصوص، کارشناس اخلاق پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر. الیرضا پارساپور به شیمیشی گفت: ایده ایجاد محیطی رحم مانند برای رشد جنین به این صورت است. برای استفاده از انکوباتور برای نوزادان نارس، برای حفظ و بقای نوزادان بسیار نارس درمان می تواند موثر و مفید باشد. این محیط می تواند تأثیر مثبتی بر حفظ و بهبودی جنین خود به خود یا عمدی سقط شده داشته باشد، در صورتی که ختم بارداری به دلایلی امکان پذیر نباشد. کودک کوچکتر از سن حاملگی است.

وی همچنین می گوید: روش هایی وجود دارد که لقاح و ایجاد جنین در خارج از رحم را تسهیل می کند و در روش های کمک باروری استفاده می شود که اولین آن IVF است. روش هایی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرند، مشکلات زیادی را به همراه داشته است. با این حال، منعی برای آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این روش های شگفت انگیز برای پیش بینی زلزله!

یک حقیقت علمی در مورد درختان جنگلی فاش شد!

فیلم | پشت صحنه ویدیوی جنجالی “مزرعه کودک انسان”!

اما روش جدید Octolife یک روش ابتکاری است که مطمئناً جنجال به پا خواهد کرد. دکتر. پارساپور توضیح می دهد: اما اکتوژنز یا تشکیل و تکامل کامل جنین در محیط خارج رحمی و آزمایشگاهی را می توان به عنوان یک ایده تصور کرد، اما از نظر عملی، چه از نظر فنی و چه از نظر اخلاقی، راه درازی در پیش است. به نظر می رسد در صورت جدی شدن این ایده، اولین قدم مطالعات حیوانی باشد که در مراحل اولیه محدود به نظر می رسد. فرآیند ایجاد، رشد و تولد جنین در خارج از بدن مادر، حتی بدون دستکاری ژنتیکی، علاوه بر جنبه های فنی و فنی، با مشکلات و ابهامات اخلاقی فراوانی نیز مواجه است. ابهامات کنونی در مورد خطرات جسمی و روحی جنین و کودک در نتیجه و جنبه های اجتماعی به ویژه آثاری که گشایش این راه به عنوان یکی از روش های فرزندآوری در جامعه به ویژه خانواده خواهد داشت. موسسه، نهاد. نگرانند. در این منطقه خواهد بود.

پاسخ یک کارشناس ایرانی به خبر جنجالی روز: ویدیوی معروف

در نهایت دکتر اگرچه این نوع دستکاری ها با دستیابی به نقشه ژنوم انسان و تکنیک CRISPR تا حد زیادی قابل انجام است، اما جامعه علمی و اخلاقی جهان بسیار نگران بوده و مخالف استفاده از آن در زمینه نژاد یا اصلاح نژاد هستند. استفاده از دستکاری ژنتیکی به جز برای درمان بیماری های صعب العلاج و کشنده در جامعه جهانی کاملاً ممنوع است. البته در حال حاضر دستکاری های ژنتیکی بر روی حیوانات به خصوص در زمینه دامپزشکی و به میزان محدود در مورد بیماری های صعب العلاج انسان انجام می شود. و از دامنه توانایی های ما استفاده می شود.توسعه داده ها باید امکان پذیر باشد. به عبارت دیگر، اخلاق پزشکی ما را از آنچه می توانیم انجام دهیم به آنچه باید انجام دهیم راهنمایی می کند. بشریت از تمایل به یادگیری تکنیک های جدید پزشکی و اجرای آنها بدون در نظر گرفتن جنبه های اخلاقی، ارزشی و اجتماعی آن رنج نبرده است. امروزه در کشور ما استفاده از برخی روش های کمک زایمان در برخی موارد به دلیل عدم توجه به جنبه های اخلاقی، قانونی و قانونی، برای تیم درمان و خانواده ها با مشکلات جدی مواجه شده است.

4141

دکمه بازگشت به بالا