توصیه‌های مدیریت بحران درپی انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب استان تهران

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران به هشدار زرد هوا به دلیل تجمع آلاینده ها در مرکز و جنوب استان اشاره کرده است.

به گزارش خبر شیمیشیحامد ایزدی آنلاین به هشدار زرد هواشناسی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز تا بامداد پنجشنبه 26 بهمن ماه با آرامش مواجه خواهیم بود. سکوت هوا و تجمع آلاینده های جوی

یزدی آنلاین با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تاثیر این تهدید در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران پیش بینی می شود، گفت: به ساکنان این مناطق به ویژه مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی توصیه می کنیم. تا در مدت مذکور بیرون نمانید.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران انباشت زباله را برای کودکان، سالمندان و زنان باردار خطرناک ارزیابی کرد و گفت: این افراد جزو خطرناک ترین افراد هستند. توصیه قوی مدیریت بحران برای افراد آسیب پذیر در برابر آلودگی هوا این است که در خانه بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگه دارند و در صورت امکان از دستگاه تصفیه هوا در خانه استفاده کنند و همچنین مصرف مایعات، سبزیجات تازه و آنتی اکسیدان ها را افزایش دهند. گروه ها اثرات آلودگی هوا را کاهش می دهند.

یزدی آنلاین ادامه داد: از ورزشکاران می خواهیم در هنگام هشدار آلودگی هوا در فضای باز ورزش نکنند زیرا ورزش نیاز بدن به اکسیژن را افزایش می دهد و در چنین شرایطی آسیب بیشتری به بدن وارد می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم استفاده از حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: طبق گزارش ها 59 درصد آلودگی هوا مربوط به حوزه حمل و نقل است و مردم شریف می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و خودروهای تک سرنشین را کاهش دهند. آلودگی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا