تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زمینی زائران اربعین و اخذ تست کرونا در مرزها

به گزارش شفاف ، محمد حسن قوسیان مقدم وی در مورد تمهیدات هلال احمر برای بازگشت حجاج عرب به کشور گفت: طبق پیش بینی ها ، بازگشت حجاج عرب به کشور از عصر امروز آغاز می شود و برخی از زائران که به عراق پرواز کرده اند از طریق زمینی وارد این کشور می شوند. ”

وی افزود: در این راستا 52 پست امدادی دائمی و موقت در استان های للام و خوزستان برای خدمات رسانی به زائران ایرانی که از عراق باز می گردند در حال ارائه است. در همین حال ، 410 امدادگر هلال احمر در قالب 82 تیم عملیاتی آماده کمک در هر شرایطی هستند.

به گفته دبیرکل هلال احمر ، 33 آمبولانس سازمان امداد و نجات ، چهار اتوبوس آمبولانس ، سه وسیله ارتباطی رادیویی و سه فروند هلیکوپتر هلال احمر تجهیزاتی است که تا سه شنبه 5 آنلاین ظهر در اختیار تیم های عملیاتی قرار گرفت.

قوسیان در مورد آزمایش کرونا برای زائرانی که به کشور باز می گردند ، گفت: با توجه به هزینه بالای آزمایش کرونا در عراق ، در تلاش هستیم تا فردا آزمایش های مستقیمی را برای زائران ایرانی در مراکز درمانی هلال احمر عراق انجام دهیم. اگر زائران با این آزمایشات به خانه بازگردند ، این مورد قابل قبول است.

وی ادامه داد: همزمان در مرز هماهنگی های لازم برای دریافت آزمایشات کرونری از مسافران ورودی به کشور انجام شده است و در حال پیگیری وزارت بهداشت هستیم تا تجهیزات آزمایشگاهی را در اختیار ما قرار دهد.

قوسیان همچنین در مورد فعالیتهای هلال احمر برای زائران در جاده عتبات گفت: از آنجا که در عراق سفر زمینی وجود ندارد ، ما هیچ ترتیبی در این زمینه نداریم و زیر پایگاه اربعین هستیم. پایانه های زمینی و هوایی

دکمه بازگشت به بالا