تماشای خشونتی که اثرات آن در آینده نمایان می شود

مشاهده برنامه های تلویزیونی خشونت آمیز در سنین پایین از نظر علمی با عملکرد ضعیف در دبیرستان مرتبط است.

به گزارش Transparent، محققان دانشگاه مونترال (مونترال) محتوای نشان داده شده برای تقریبا 2000 کودک 3.5 تا 4.5 ساله را تجزیه و تحلیل کردند.

وقتی بچه ها ۱۲ ساله شدند، محققان از آنها و معلمانشان پرسیدند که چقدر در مدرسه خوب عمل می کنند.

بعدها مشخص شد که پسران و دخترانی که در اوایل کودکی در معرض محتوای خشونت‌آمیز قرار گرفته‌اند، احتمال بیشتری دارد که بعداً «پریشانی عاطفی شدید» را تجربه کنند.

دکتر. لیندا پاگانی (لیندا پاگانی)، نویسنده اصلی مقاله، توضیح داد: آنها همچنین با کاهش تعامل کلاسی، پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی در پایان کلاس ششم مواجه هستند.

وی همچنین گفت: اکنون انتقال به دوره متوسطه برای جوانان مرحله مهمی از رشد آنها در جوانی است و احساس غم و اندوه و اضطراب و خطر در رشته تحصیلی، وضعیت آنها را پیچیده می کند.

تا به حال، مشخص نبود که قرار گرفتن در معرض محتوای خشونت آمیز در دوران کودکی چه از نظر تحصیلی و چه از نظر روانی بر کودکان تأثیر می گذارد.

دکتر. انطباق روانی و انگیزه تحصیلی از عناصر ضروری در گذار موفق جوانان هستند.

این تیم تحقیقاتی برای مطالعه خود که این هفته در مجله توسعه و رفتار کودکان منتشر شد، تصمیم گرفتند اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض محتوای خشونت آمیز در دوران پیش دبستانی را بر رشد طبیعی ارزیابی کنند.

والدین پسران و دخترانی که در این مطالعه شرکت کردند گزارش دادند که فرزندانشان چه نوع برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند. سپس، هنگامی که آنها ۱۲ ساله شدند، کودکان و معلمان آنها رشد ذهنی و تحصیلی و همچنین انگیزه و مشارکت آنها در فعالیت های کلاسی را ارزیابی کردند.

محققان داده‌ها را تجزیه و تحلیل کردند تا روابط معناداری بین مشکلات آن کلاس‌ها و محتوای خشونتی که در پیش‌دبستانی در معرض آن قرار می‌گرفتند شناسایی کنند.

در عین حال، آنها سعی کردند تأثیرات و سوگیری های قبلی را که ممکن است بر این جنبه های زندگی کودکان تأثیر گذاشته باشد، از بین ببرند.

در نهایت، قرار گرفتن در معرض تصاویر خشونت آمیز در سال های قبل از ورود به مدرسه ابتدایی با خطرات روانی اجتماعی و اختلال تحصیلی در اوایل نوجوانی مرتبط بود.

برای دختران، ارتباطی با افزایش پریشانی عاطفی و کاهش درگیری کلاس درس و کاهش انگیزه تحصیلی در ۱۲ سالگی پیدا شد.

برای پسران، مشاهده محتوای خشونت آمیز با افزایش ناراحتی عاطفی، بی توجهی، احساس گناه و انزوای اجتماعی همراه بود.

محققان همچنین متوجه عدم تعامل و تعامل با محیط کلاس، پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی در پسران تا سن ۱۲ سالگی شدند.

دکتر. آنها به ویژه در معرض نمایش طنز قهرمانان و تبهکارانی هستند که از خشونت به عنوان وسیله ای مشروع برای حل مشکلات استفاده می کنند.

وی همچنین گفت: سکانس‌های اکشن مکرر و ترشح آدرنالین و جلوه‌های ویژه هیجان‌انگیز می‌تواند باورها، نگرش‌ها و دیدگاه‌ها را نسبت به خشونت در تعاملات اجتماعی تغییر دهد و یادگیری نادرست مهارت‌های اولیه اجتماعی، سازگاری با مدرسه را دشوار می‌کند.

جسیکا برنارد، یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: درست مانند مشاهده خشونت در زندگی واقعی، مواجهه مکرر با دنیای خصمانه و خشونت آمیز که توسط موجودات بیگانه نشان داده می شود، می تواند باعث ترس و استرس شود که باعث می شود این کودکان جامعه را خطرناک ببینند. و ترسناک است و این می تواند منجر به واکنش بیش از حد در موقعیت های اجتماعی مبهم شود.

وی همچنین گفت: در سال های پیش دبستانی، کودکان ممکن است فکر کنند که این رفتار طبیعی است زیرا در معرض صحنه های خشونت آمیز تری از صفحه نمایش قرار می گیرند.

پاگانی گفت، اما قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی مناسب‌تر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی اساسی را توسعه دهند که بعداً به آنها خدمت می‌کند و در نهایت نقش کلیدی در موفقیت شخصی و مالی آنها ایفا می‌کند.

محققان امیدوارند که پزشکان اطفال، والدین و جامعه به این اطلاعات توجه کرده و آن را مورد توجه قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا