اقتصادیترندهای کسب و کار

تفاوت کولر گازی جنرال با جنرال مکس

 

تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال از نظر کیفیت ساخت

کولر گازی 30000 گری  ساخت کمپانی فوجیتسو کشور ژاپن است و از نظر کیفیت ساخت و مرغوبیت جنس بدنه جزء کولرهای بسیار خوب محسوب می شود. در صورتی که کولر گازی جنرال محصول کشور چین بوده و لذا از نظر کیفیت قابل مقایسه با کولر گازی اجنرال نیست. لازم به ذکر است که در سیستم کولر گازی اجنرال از تکنولوژی اینورتر استفاده شده است در صورتی که کولر گازی جنرال فاقد این تکنولوژی می باشد.

بنابراین چنان چه هنگام خربد کولر گازی، فروشنده به شما کولر گازی جنرال مجهز به ایتورتر را معرفی کرد، باید به صحت گفته های او شک کنید!

به نقل از malltina.com یکی دیگر از تفاوت های کولر گازی جنرال و اجنرال، کیفیت موتور این کولر هاست. موتور کولر گازی اجنرال بسیار باکیفیت و پرقدرت بوده و از ویژگی سیکل تغییر حالت برای محافظت بیشتر از موتور در مقابل یخ زدگی استفاده می کند، در صورتی که موتور کولر گازی جنرال از کیفیت پایین تری برخوردار بوده و چنین قابلیتی را نیز ندارد.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال از نظر کیفیت عملکرد

از نظر قدرت پرتاب باد و میزان سرمایش و گرمایش باید گفت که کولر گازی اجنرال بسیار پرقدرت نر بوده و دارای ویژگی توربو در پرتاب باد است که باعث می شود میزان پرتاب باد چندبرابر حالت عادی باشد در صورتی که کولر گازی جنرال فاقد چنین قابلیتی است.

یکی دیگر از برتری های کولرگازی اجنرال نسبت به جنرال، میزان تولید صدای آن است. کولر گازی اجنرال جز کم صداترین کولر گازی ها محسوب می شود در صورتی که کولر جنرال این ویژگی را ندارد و به نسبت هنگام کار صدای زیادی ایجاد می کند.

از موارد دیگر تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال می توان به نوع گاز مصرفی در کولر گازی اشاره کرد. در کولر گازی های اجنرال از گاز R410 استفاده می شود در حالی که استفاده از این گاز در کولر گازی جنرال قدمت چندانی ندارد و بسیاری از کولرهای تولیدی این برند از گاز R22 استفاده می کنند که این گاز با محیط زیست سازگار نبوده و در حال حاضر دیگر کولرگازی ها استفاده نمی شود.
بنابران هنگام خرید کولر گازی جدید دقت کنید که گاز کولر شما حتما R410 باشد. برای این کار شما می توانید مشخصات کولر از جمله نوع گاز مورد استفاده را از روی بخوانید.

تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال از نظر قیمت

از نظر قیمت نیز با توجه به میزان تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال و برتری کولر اجنرال، کاملا منطقی است که هزینه خرید کولر گازی اجنرال بیشتر از کولر گازی جنرال باشد. اما باید مواظب فروشنده های غیرمعتبر باشید که یک کولر گازی تقلبی را به جای کولر اصل به شما نفروشند. بنابراین هنگام خرید کولر حتما به یک فروشگاه و فروشنده معتبر مراجعه نمایید.

به طور کلی با توجه به توضیحاتی که در خصوص تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال مطرح کردیم، مشخص است که کولر گازی اجنرال چه از نظر کیفت ساخت و چه از نظر عملکرد بسیار برتر از کولر گازی جنرال است و هر چند که ممکن است هزینه بیشتری هنگام خرید کولر گازی اجنرال بپردازید، اما این هزینه در مقابل کیفیت برتر این کولر قابل چشم پوشی است

 

حالت سرمایش و گرمایش 

کولر گازی های در اصول تفاوت های زیادی با هم ندارند ، چون همه کولر گازی ها برای دو منظور استفاده میشوند که عبارتند از سرمایش و گرمایش، که این دو مورد در اکثر کولر گازی ها وجود دارد و تنها کولر گازی هایی که فقط تک منظوره هستند و فقط حالت سرمایش دارند، کولر گازی های پیستونی میباشند که این نوع کولر گازی فقط برای یک نوع شرایط آب و هوایی میباشد که در ادامه مقاله به آن اشاره میشود.

مقابسه مصرف برق کولر گازی اجنرال و جنرال 

کشور سازنده کولر گازی اجنرال ژاپن میباشد و در تایلند مونتاژ میشود، ولی کشور سازنده کولر گازی جنرال چین میباشد که از این نظر زمین تا آسمان باهم فرق دارند.

کولر گازی های اجنرال دارای سیستم اینورتر میباشد که این مسئله باعث شده تا باشد ولی کولر گازی های جنرال فاقد این آپشن میباشد که مصرف برق نسبتا بالاتری دارند .

مقابسه میزان تولید صدا کولر گازی اجنرال و جنرال 

کولر گازی اجنرال به صورت فوق سایلنت یا کاملا بی صدا هستند ولی کولر گازی های جنرال دارای سر و صدا هستند به‌ گونه ای که صدای کولر گازی جنرال به طوری است که کاربر اذیت میشود.

مقابسه قدرت پرتاب باد 

پرتاب باد در کولر گازهای اجنرال بیشتر از کولر گازی های جنرال میبشد که این‌ امر موجب میشود کولر گازی اجنرال در هر دو ‌منظور سرمایش و گرمایش در مقایسه با کولر گازی جنرال پرتاب هوای بیشتری داشته باشد.

همچنین در بحث پرتاب هوا مجهز به حالت توربو که باعث پرتاب هوای بیشتر نسبت به حالت عادی خود نیز داشته باشد که این امکان توربو در کولر گازی جنرال نیز موجود نیست.

مقایسه کیفیت ساخت و دوام

کولر گازی اجنرال به دلیل دقت در ساخت آن و همچنین ظرافت به کار برده شده در ظاهر کولر نسبت به کولر گازی جنرال از ظاهر کاربر پسند تری برخوردار است.

کولر گازی اجنرال همچنین از لحاظ استهلاک و خرابی موتور کولر گازی به کاربر ۱۵ سال گارانتی تعویض میدهد که در کولر گازی جنرال هیچ گونه گارانتی وجود ندارد.

اقلام همراه کولر گازی اجنرال و جنرال 

کولر گازی اجنرال به دلیل قابلیت نصب آسان و همراه داشتن ۵ متر لوله مسی و همچنین کارایی آسان جهت اسفاده نیز از کولر گازی جنرال برتری دارد، چون اکثر کولر گازی های جنرال لوله مسی همراه ندارند و به این دلیل نصب آن برای کاربر هزینه بردار و مشکل میباشد.

سیکل تعویض حالت

کولر گازی اجنرال با داشتن سیکل تعویض حالت در داخل موتور کولر گازی باعث میشود موتور کولر گازی دچار یخ زدگی نشود و در فصل سرما از کیفیت کار خود کم نمیکند ولی چون این امکان در کولر گازی جنرال وجود ندارد موتور آن در فصل سرنا راحت یخ میزند و در امر گرمایش رساندن به فضای کاربر موجب کاهش گرما دهی میشود.

موتور کولر گازی اجنرال به گونه ای طراحی شده است که در فصل گرما نیز به موتور خود خنک کنندگی لازم را بدهد که باعث میشود در امر سرما دهی به نحوه ی فوق العاده کار خود را انجام دهد ولی در کولر گازی جنرال چون این قابلیت وجود ندارد که به موتور خود سرما دهی بدهد باعث گرم شدن موتور و ایجاد مشکلاتی در آن میشود که از رایج ترین این مشکلات ذوب شدن داخل موتور کولر گازی جنرال است.

مقایسه گاز استفاده شده 

کولر گازی اجنرال با به کار گیری گاز R410 از لحاظ سازگاری با محیط زیست کاملا قوانین را رعایت کرده است ولی در کولر گازی های جنرال در سال های اخیر از این نوع گاز استفاده شده است،که این موضوع نیاز به دقت بیشتر دارد که در هنگام خرید کولر گازی جنرال مواظب باشیم که کولر گازی با گاز R22 نخریم و دلیل آن هم این است که گاز R410 نسبت به کاز R22 از کیفت بهتر و مطابق با قوانین محیط زیست میباشد.

در مقاله مفصل در مورد این دو نوع گاز صحبت کرده بودیم که مطالعه آن قبل از خرید کولر گازی خالی از لطف نخواهد بود.

کولر گازی اجنرال در یک کلام بی رقیب است 

در کل درست است که نسبت به کولر گازی جنرال بالاتر است، ولی به دلیل استهلاک کمتر و مصرف برق کمتر، همچنین پرتاب هوای بیشتر و همچنین کیفیت بالاتر و سر و صدای کمتر کولر گازی اجنرال پر فروش تر و خواهان بیشتری نسبت به کولر گازی جنرال دارد.

پس در نتیجه خرید کولر گازی اجنرال میتواند نسبت به کولر گازی جنرال و حتی برند های بنام دیگر مقرون بصرفه باشد، زیرا  که در طول زمان هزینه های که بابت نگه داری و تعمیر و همچنین مصرف برق بالای کولر گازی جنرال میپردازید، در نهایت یک مبلغ بسیار زیاد خواهد شد.

پس در نتیجه طبق نکاتی که در این مقاله خدمتتون عرض شد، خرید کولر گازی اجنرال یک انتخاب عالی برای تهیه یک کولر گازی باکیفیت با قیمت مناسب میباشد

 

منبع : acdirect.com

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا