تشریح وضعیت مشهد پس از بارش‌های شدید عصر امروز/ آبگرفتگی برخی منازل و آماده‌باش هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از وضعیت شهر مشهد پس از بارندگی شدید عصر امروز خبر داد.

بابک محمودی در گفت وگو با شیمیشی سخنگو به بارش شدید باران در عصر امروز در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در نواحی مختلف شهر مشهد در عصر امروز و همچنین جلوگیری از وقوع حوادثی از این قبیل. به عنوان عصر روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه امسال، سازمان امداد و نجات هلال احمر تجهیزات و امدادگران خود را در استان خراسان رضوی به حالت آماده باش درآورد.

وی با اعلام اینکه عصر امروز در نقاط مختلف مشهد شاهد آبگرفتگی بودیم، گفت: با توجه به بارش شدید باران در شهر مشهد، برخی از نقاط مشهد از جمله جاده های منتهی به جاده شهید سلیمانی، بلوار نماز، میدان انقلاب، میدان جموری. محله سیدی (خیابان سپه مشهد)، جاده امام علی به امام حسین، اراضی منتهی به طرقبه و شاندیز درگیر سیل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر مشهد به اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل در مشهد اشاره کرد و گفت: ارزیابی توسط تیم های امدادی در خیابان های سپه 18، سپاه 69 و سپاه 68 انجام و پرونده ویژه بسته شد. اره اکیپ های سیار 1، 2، 3 و 4 هلال احمر مشهد و تیم های سیار 1 و 2 هلال احمر استان خراسان جنوبی نیز در میدان انگلیسی حضور دارند و این تیم ها عملیات تخلیه آب جمع آوری شده زیر را انجام دادند. آی تی. پل و گذرگاه

محمودی همچنین گفت: تیم واکنش اورژانس استان خراسان رضوی نیز در روستای محمدیه مستقر است و این تیم ها در تلاش برای خروج آب از منازل هستند.

وی به حضور تیم ها و نیروهای عملیاتی در این امر پرداخت و گفت: 8 تیم عملیاتی، 5 تیم هلال احمر مشهد، 2 تیم هلال احمر جنوبی و تیم واکنش سریع استان خراسان رضوی با 38 نیروی عملیاتی. در این ماموریت همچنین 8 دستگاه خودروی کمکی، هشت دستگاه موتورپمپ و کامیون باری نیز در این وظایف به کار گرفته شد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها تا روز دوشنبه در مشهد، امدادگران هلال احمر در این شهر آماده خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا