تشدید نظارت دادگستری شهرستان شوش بر فعالیت کارخانه‌های تولید چوب منطقه

به گزارش خبرگزاری شیمیشی: رییس دادگستری شهرستان شوش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمام مراکز خرید چوب در منطقه نظارت و پایش می‌شود و با افرادی که اقدام به فروش چوب‌های قطع شده غیرقانونی از درختان و جنگل‌های کنند، در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با آنان برخورد می‌شود. 

این مقام قضایی با اعلام برخورد قضایی با یکی ازشرکت‌های متخلف به اتهام خرید چوب قاچاق درختان منطقه از افراد سودجو، افزود: قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان، از بین بردن ثروت ملی است که ضرر جبران‌ ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند. 

پیری خاطرنشان کرد: وجود شرکت‌های تولید چوب در منطقه اگرچه فواید و منافع اقتصادی و شغلی بسیاری برای استان دارد اما این شرکتها نباید به گونه‌ای عمل کنند که سبب ترغیب سودجودیان به قطع درختان و تخریب فضای جنگلی منطقه شود.

پیری با اشاره به شناسایی و دستگیری متخلفان و تشکیل بالغ بر 70 پرونده برای آنان، اظهار داشت:  در این خصوص شعبه ویژه‌ای در دادگستری تشکیل شده است. 

وی خواستار مشارکت مردم در تعامل با دادگستری شهرستان و نهادهای مربوطه از جمله نیروی انتظامی و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شد و افزود: با توجه به مصوبه جدید هیات وزیران مورخه 30/3/1403 در خصوص افزایش مبالغ جریمه نقدی موضوع ماده 42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، جریمه های سنگنینی برای قطع و تخریب درختان در نظر گرفته شده است که می‌تواند بازدارندگی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا