تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش های سریع گرفته تا تزریق، بسیاری از نوآوری های خارق العاده به ما کمک کرده اند تا این شورش را کنترل کنیم. اگرچه راه‌های زیادی برای تشخیص فرد مبتلا به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد، اما باید دید چه زمانی و چگونه یک فرد به این ویروس آلوده شده است.

انتظار می رود اختراع جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل این خلاء را پر کند. این دستگاه که «کلیپ هوای تازه» نام دارد، ارزان است و به گونه ای طراحی شده است که به گردن لباس متصل می شود تا از پخش شدن ذرات ویروسی در هوای اطراف دهان و بینی فرد جلوگیری کند.

قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را با یک دستگاه پشتیبانی شده شناسایی کنید

گیره حاوی ذرات ویروس روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) است و در پایان روز یا چند روز بعد، شخصی آن را از سلول خارج کرده و برای آزمایش PCR برای وجود SARS-Covirus به آزمایشگاه می فرستد. -2 مشخص شده است.

یک مطالعه جدید از چندین آزمایش روی این دستگاه نشان می دهد که این قفس می تواند به طور موثر ذرات ویروس را در هوا بگیرد. در یک آزمایش، این کلیپ به چندین داوطلب داده شد تا ظرف پنج روز از آن استفاده کنند. از 62 دستگاه مورد استفاده، 5 دستگاه به ویروس SARS-Koo-2 آلوده بودند و آزمایش آنها مثبت بود.

این مطالعه نشان داد که از پنج کلیک مثبت تست شده، چهار نفر از کارکنان رستوران و یک نفر از کارکنان هتل بی خانمان بودند. قابل ذکر است که دو مورد از موارد مثبت مربوط به رستوران های سرپوشیده است که نسبت به سایر نمونه ها دارای بار ویروسی بالاتری هستند. این نشان دهنده رابطه نزدیک با یک یا چند نفر است که به ویروس آلوده شده اند.

اگرچه می توان سطوح خاصی از اجزای ویروس را اندازه گیری کرد، اما این ابزار برای اندازه گیری موارد حساسیت کمتری دارد. این نشان می دهد که دستگاه می تواند میزان ذرات ویروس را تشخیص دهد و نه فقط وقوع ویروس را.

کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می کند، می گوید یکی از کاربردهای بالقوه جالب این دستگاه می تواند آزمایش اثربخشی هوا در اتاق بیماران مبتلا به کووید باشد. او به ییل نیوز گفت که آثار SARS-Cow-2 در اتاق‌های بیمارستانی که تصور می‌شد تهویه مناسبی دارند، پیدا شد.

تا کنون، این دستگاه محصور می تواند به عنوان راهی برای نظارت بر محیط های داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شود. پولیت در ایمیلی به نیو اطلس گفت: این دستگاه می تواند برای تشخیص فردی که چند روز قبل از شروع علائم در معرض ویروس قرار گرفته است استفاده شود.

پولت به نیو اطلس گفت: «کلیپ هوای تازه برای اقدام سریع برای شناسایی سریع ویروس مؤثر است». افرادی که به این ویروس آلوده شده اند را می توان برای جلوگیری از انتقال احتمالی آزمایش یا قرنطینه کرد.

قدم بزرگ بعدی در ساخت این دستگاه، یافتن راه هایی است که این دستگاه بتواند در آن لحظه وجود ویروسی را در محیط، مانند ویروسی که تشعشع می کند، تشخیص دهد و فوراً وجود گاما و ایکس را به مردم هشدار دهد. -تیرج.

46

دکمه بازگشت به بالا