علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

شیمیشی/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و کارآمدی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی گفت: با اجرای این برنامه خدمات در مناطق کم برخوردار با توجه به منابع موجود توسعه می یابد. ” .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند تا برخی مسائل و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق کم برخوردار و کم برخوردار را نشان از اهتمام دولت برای حل مشکلات مناطق مختلف ارزیابی کرد و تصریح کرد: با به زانو درآوردن کشورمان. ، کشور ما بود. آنها مورد تهدید و فشارهای زیادی قرار گرفته اند و امروز نیز دشمنان انقلاب اسلامی با فشار و فشار بیشتر سعی در آزار و اذیت مردم انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: جنگ اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ اجباری باشد و ایجاد اختلال در تامین غذا و دارو فشار زیادی بر مردم وارد می کند.

عین الهی گفت: هدف از این تحریم ها این است که دولت از رسیدن به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است جلوگیری کند. از ابتدای دولت سعی کرده ایم به وعده های خود به مردم دور از اهداف خود عمل کنیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 50 هزار مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب، 18 هزار بیمارستان، 8 هزار بیمار در واحدهای مراقبتی بستری شده اند و روزانه بیش از 700 شهروند جان خود را از دست می دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: تاکنون 147 میلیون واکسیناسیون با کمک مردمی انجام شده است که تنها در صورت استفاده از ظرفیت کادر پزشکی از این برنامه استفاده می شود. تعداد واکسیناسیون ها به مدت دو سال ادامه خواهد داشت که اکنون کشور ما جزو 10 کشور جهان در اجرای برنامه های واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان یکی از ظرفیت های مهم شهرستان بردسکن است تصریح کرد: باید از امکانات موجود به نحو احسن استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین اللهی گفت که رئیس جمهور بر تکمیل نیمی از پروژه ها تمرکز دارد. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت 70 درصدی در کشور در حال اجراست، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای اجرای این بیمارستان استفاده کرد. نام راهنما

معاون درمان دانشگاه مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بردسکن با تعداد متخصصی که در سال جاری توزیع شده در ردیف اول قرار دارد، گفت: امسال تعداد بیشتری متخصص به شهرستان های دور اعزام شدند. مشهد مقدس برای جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر و گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی به تهیه سی تی و دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان ولیعصر بردسکن اشاره کرد و گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت تایید شده است که پس از اعتبارسنجی به دو تخت ویژه دیگر تفکیک می شود.

بردسکن فاقد امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان است

شهردار بردسکن در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این شهرستان در سخنانی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه تمامی درخواست های شهرستان به صورت مکتوب فهرست بندی و ارائه شده است، اظهار داشت: این درخواست ها به صورت مکتوب ارائه شده است. به نماینده رسمی رئیس جمهور.اما متاسفانه تنها بیمارستان شهرستان 40 سال قدمت دارد و کمبود و امکانات لازم در زمینه بهداشت و درمان وجود ندارد.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان نیز ضروری است بنابراین این پروژه باید در ردیف پروژه های رمز ملی قرار گیرد.

وی وضعیت موقعیت فیزیکی و تجهیزات پزشکی بیمارستان و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: نامناسب هستند و هر از چند گاهی شاهد اتفاقات دلخراشی در سطح شهر هستیم. .

فرماندار بردسکن تصریح کرد: پروژه راه دوم بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه تقاطع بردسکن که حدود 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمام نظارت ها متوقف شده است. ، هنوز به نتیجه نرسیده اند.

دهقان زاده تصریح کرد: عدم عرض جاده بردسکن به تره بار و بردسکن به انابد و درونه که از اراضی ترانزیتی شهرستان بردسکن است نیازی به امنیت و بدون کیلومترها و تعریض و آسفالت این اراضی ندارد. نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی گفت: در شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده وجود دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شده است، کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، اما احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از این پروژه ها است. الزامات اصلی منطقه

به دلیل اشتباه معروف دارونه و مطالبه مسکن و تسهیلات کشاورزی رایگان و مقرون به صرفه، وی مأموریت یافت که چاه های موتور کشاورزی را ببندد، وضعیت اضطراری ایجاد کند، منطقه صنعتی در قسمت انابد بسازد و انبار نجات روستای دارونه بسازد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا