تحصیل دکترا در یونان برای مهاجرت

سیستم آموزشی که در کشور یونان وجود دارد به دو دسته تحصیلات دانشگاهی و تحصیل در موسسات آموزش فنی دسته بندی می‌شود. مدرک PHD به‌عنوان بالاترین مدرک تحصیلی شناخته می‌شود که دانشجویان می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌های یونان دریافت کنند. متقاضیان دریافت این مدرک تحصیلی باید تلاش بسیاری داشته و به توسعه دانش علمی درخصوص رشته‌ای که برای تحصیل انتخاب کرده‌اند کمک بسیاری کنند.

براساس قوانین که در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط دولت یونان به تصویب رسیده دانشگاه‌های این کشور تحصیلات آموزش عالی به ویژه دکتری را در اختیار خود دارند. قانون ثبت شده نشان می‌دهد که تحصیل در مقطع دکتری یونان باتوجه به استانداردهای بین‌المللی انجام شده و دانشجویان می‌توانند از دانش علمی بالایی برخوردار شوند.

دانشجویانی که رشته‌های علوم کاربردی و فنی را برای تحصیل در مقطع دکتری انتخاب کرده‌اند می‌توانند در مدت ۳ سال تحصیلات خود را به اتمام برسانند. این درحالی است که در دیگر گروه‌های اموزشی به‌ویژه در رشته‌هایی همچون هنر و علوم اجتماعی متقاضیان در مقطع دکتری می‌توانند تحصیلات خود را در مدت ۵ یا ۶ سال به اتمام برسانند. متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری یونان باید درنظر داشته باشند که تحصیل در این دوره به دو صورت انجام می‌شود.

در روشی که از سالیان گذشته در دانشگاه‌های یونان انجام می‌شده متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری یونان باید به مدت ۳ سال به اننجام کارهای پژوهشی بپردازند که هیچ‌گونه آموزشی نیز در این خصوص ندیده‌اند. روش دوم طی سال‌های اخیر وارد دانشگاه‌های یونان شده و براساس آن دانشجویان متقاضی می‌توانند در مدت ۴ تا ۵ سال چندین درس آموزشی را دریافت کنند. در روش جدید متقاضیان می‌توانند دوره کارشناسی ارشد را با دوره دکتری ترکیب کرده به‌صورت همزمان به تحصیل بپردازند. در این دوره‌های تحصیلی متقاضیان در سه سال ابتدایی باید در سمینارها و سخنرانی‌هایی شرکت کرده و سپس درآغاز سال دوم به تحقیقات و پژوهش بپردازند.

برنامه آموزشی در این کشور شامل تعداد ساعات مجاز در هفته می شود. به طور مثال آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی، یک ساعت در هفته و آموزش زبان یونانی، ۵ ساعت در هفته برنامه‌ریزی می شود. یونان کشوری باستانی و شگفت‌انگیز با طبیعتی بی‌نظیر است که هرساله افراد زیادی از مناطق مختلف جهان برای مهاجرت به یونان تلاش می‌کنند

بورسیه تحصیلی یونان و شرایط عمومی

یونان کشوری مدیترانه ای است که در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع گردیده است. این کشور دارای فرهنگ بسیار غنی و به روایتی زادگاه تمدن و دانش غرب می باشد. یونان کشوری است در بخش مرزی آسیا و اروپا و افریقا و دروازه ای به این سه قاره می باشد. این کشور زادگاه مشاهیر و فلاسفه ای همچون ارسطو، افلاطون و سقراط می باشد و در زمینه علم و دانش، نجوم، طب و فلسفه در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. یونان به عنوان یک کشور با نظام آموزشی بولونیایی، به صورت خودکار یک نظام آموزش عالی و کمک هزینه تحصیلی دسترسی دارد.

با تاسیس بنیاد بورسیه تحصیلی یونان به صورت دولتی در سال 1952 تحت عنوان IKY  همه دانش آموزان در این کشور با ارائه یک فرم درخواست می توانند برای این بورس تقاضا کنند. این بنیاد با بررسی درخواست ها عموما به دانش آموزانی که در سطح تحصیلی خود نیاز به این بورسیه داشته باشند که غالبا از کشورهای در حال توسعه می باشند، کمک هزینه هایی ارائه می دهد.

همچنین مطابق با قانون کشور یونان بسیاری از دانشگاه ها یا موسسات تحصیلات عالی می توانند بر اساس شایستگی بورسیه خود را به دانشجویان ممتاز ارائه دهند. به جهت دریافت بورسیه تحصیلی یونان همانند سایر کشورها ارائه مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه تحصیلی قوی، انگیزه نامه و همچنین توصیه نامه نیاز می باشد.

بورسیه تحصیلی یونان و شرایط اخذ آن

شخص متقاضی جهت اخذ بورسیه تحصیلی در یونان ، نیاز به داشتن شرایطی دارد تا بتواند با ارائه این شرایط تقاضای خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی یونان ارائه دهد. اخذ بورسیه تحصیلی یونان به عواملی نظیر مقطع تحصیلی ، نوع برنامه تحصیلی و همچنین رزومه علمی متقاضی بستگی دارد. برای اخذ بورسیه تحصیلی یونان چند نکته حائز اهمیت می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

  • با دقت پایگاه هایی که بورسیه مطابق با شرایط شما ارائه می دهند را جستجو کنید.
  • تنها برای یک نوع بورسیه محبوب که بالاترین کمک هزینه را ارائه می دهد درخواست ندهید؛ بلکه بر روی سازمان هایی که منطبق با شرایط شما هستند تمرکز کنید و درخواست خود را به چندین سازمان ارائه دهید.
  • به مهلت سازمان ها برای ارائه بورسیه دقت کنید. برخی از سازمان ها تنها یک بار در سال درخواست بورسیه متقاضیان را بررسی می کنند. دقت کنید این زمان را از دست ندهید.
  • انگیزه نامه بسیار قوی ارائه دهید که مبتنی بر دلایل کاملا شخصی و قانع کننده باشد .
  • حتما بر روی رزومه خود از عکس استفاده کنید.

همه این موارد به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر آنکه یک رزومه قوی ارائه می دهید شانس شما برای اخذ بورسیه تحصیلی یونان افزایش پیدا کند.

بورسیه تحصیلی یونان در مقطع کارشناسی

جهت دریافت بورسیه تحصیلی یونان در مقطع کارشناسی متقاضی باید در مقطع پیشین خود، یعنی در سطح دیپلم نمرات بالایی داشته باشد. در واقع دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع چندان راحت نمی باشد و شخص نیاز به ارائه یک پیشینه علمی قوی دارد. اما مطابق با قانون یونان همانطور که پیشتر ذکر گردید متقاضی می تواند از بورسیه تحصیلی دولتی این کشور استفاده کند.

همچنین علاوه بر بورسیه تحصیلی دولتی، یکی از بورسیه های تحصیلی که برای مقطع کارشناسی تعلق میگیرد بورسیه ی Hellenic است که توسط دولت یونان پشتیبانی می گردد. تحت این بورسیه به  دانشحویان متقاضی تحصیل در دوره ی کارشناسی به ازای هر ماه 500 یورو تعلق می گیرد. همچنین تحت این بورسیه دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ی دانشگاه را نخواهند داشت. قبل از اقدام جهت دریافت اقامت یونان با خرید ملک حتماً با یک وکیل یا مشاور مهاجرت مشورت کنید.

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور یونان می توانند هر یک از رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. برای ثبت نام در این دوره علاوه بر مدارک تحصیلی دیپلم و دوره لیسانس، ریزنمرات سال‌های قبل، پاسپورت، ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش از سوی دانشگاه، از اساتید معتبر،، گواهی شرکت در کنفرانس یا همایش، هزینه ثبت نام در دانشگاه، مدرک معتبر زبان انگلیسی و همچنین گواهی تسلط به زبان یونانی مورد نیاز است.

دانشجویانی که در دوره فوق لیسانس کشور یونان تحصیل می کنند اما به زبان یونانی تسلط ندارند حتماً باید در دوره های مقدماتی آموزش زبان یونانی شرکت کنند و گواهی مربوطه را به دانشگاه ارائه دهند، در غیر اینصورت تحصیل آنها با مشکلاتی مواجه خواهد شد. خوابگاه های دانشجویی و بورسیه تحصیلی اراسموس به دانشجویان دوره فوق لیسانس اختصاص تعلق می گیرد.

اعتبار دانشگاه های یونان

مدرک دانشگاهی دانشگاه های کشور یونان در تمام جهان شناخته شده هستند. در کشور یونان تعداد اندکی دانشگاه وجود دارد که از این میان دانشگاه آتن معتبرترین دانشگاه کشور یونان محسوب می‌شود و مدرک آن در تمام جهان اعتبار دارد. یکی از راههای قانونی و خیلی مطمئن است. 

تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است. ادامه تحصیل در گرایش های مختلف علوم فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر و کسب و کار برای دانشجویان فراهم شده است. دانشجویانی که در کشور یونان تحصیل می‌کنند و فارغ‌التحصیلان می‌توانند به سایر کشورهای اروپایی سفر کرده، شغل مناسب را برای خود بیابند. همچنین دانشجویان بین المللی پس از بازگشت به دانشگاه خود می ‌توانند شغل مناسب پیدا کنند. شهر آتن، بهترین شهر برای دانشجویان بین المللی به منظور آغاز زندگی دانشجویی است.

موسسه مهاجرتی بین المللی آدونیس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت یونان از طریق ثبت شرکت در یونان می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02151731 تماس حاصل کنید

دکمه بازگشت به بالا