تحریم‌های شدید اقتصادی بر پیکره اقتصاد ما اثر گذاشته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساختارهای اداری ما در مدیریت اقتصاد کشور و به ویژه اقتصاد کشور کم است، گفت: تورم که به دلایل مختلف کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است، جسارت و توان مقابله با آن را از ما گرفته است. آنها را تهدید کنید مدیریت از طریق کسب و کار عبور کرده است.

به گزارش شیمیشی، سید سلطان مرتضوی در همایش بنگاه‌های اقتصادی اصلی و مولد زیرمجموعه صندوق بازنشستگی وزارت تعاون، کار و اجتماعی، گفت: در حوزه تولید، کارشناسان تعاریف دانشگاهی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. و تولید در بحث های عمومی به نتیجه می رسد، گفت: تولید یعنی کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و تولید. کشور ما از نظر تولید کجاست؟ آیا اقتصاد ما مبتنی بر رشد و تولید است یا در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستیم؟

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دادرسی عادلانه داشته باشیم با در نظر گرفتن همه جوانب در حوزه حکومت داری و اداره دینی طرح جدیدی را در حوزه های مختلف آغاز کرده ایم. ما رهبران و پیشگامان هستیم. به ویژه در حوزه علوم دانش پایه و در تحولاتی که عمدتاً در حوزه مدیریت تعیین می شود.

وی گفت: امروز در مورد صنعت فضایی، دفاع و توسعه علمی و تولید دانش در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم اما در حوزه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم. بخشی از این مشکلات زیرساختی، بخشی از مشکلات مداخله ای و بخشی از مشکلات مدیریتی است.

وزیر تعاون و امور اجتماعی همچنین گفت: از نظر مداخلات، مداخلات خارج از مرزهای ما در حوزه اقتصادی قابل توجه و قابل توجه است. تحریم های سنگین اقتصادی بر اقتصاد ما تأثیر گذاشت و اقتصاد ما را مشروط کرد.

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ساختارهای اداری ما در حوزه مدیریت اقتصاد کشور و به ویژه اقتصاد دولتی کم است، گفت: در اکثر کشورهایی که به بالاترین سطح اقتصادی رسیده اند، نتوانسته اند به بالاترین سطوح برسند. از اقتصاد . . جز برای جلوگیری از دخالت دولت.. حتی اگر با شور و شوق خفیف برویم، دچار مشکل می شویم. یکی از دلایل تسلیم نشدن تورم است. تورمی که به دلایل مختلف کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است، جسارت و قدرت ریسک پذیری را از مدیریت گرفته تا بر شرکت غلبه کند.

ادامه دارد…

دکمه بازگشت به بالا