تجهیز ۱۱۷ هزار کتابخانه مدارس راحت نیست/ کتاب و کتاب خوانی در جامعه مهجور است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتوانسته ایم در زمینه کتابخوانی سرمایه گذاری کافی داشته باشیم گفت: به راحتی نمی توانیم کتابخانه 117 هزار مدرسه را آماده کنیم در عین حال موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است. و ما مجبوریم برای تمرکز روی این موضوع

به گزارش شیمیشی الیرضا کاظمی در آیین تجهیز 4000 کتابخانه کلاسی مدارس کشور با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است و باید این سوال را در کانون توجه قرار دهیم گفت: باید مطالعه را یاد بگیریم. .

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش عرصه اصلی کتاب و کتابخوانی است و در هیچ بخشی از جامعه نمی بینید که این همه طرفدار داشته باشد گفت: مرکز وزن و پیشرفت کشور و راه است. دانش توانایی قدرت و توسعه. کتاب به نظر من جایی است که در آن کار زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در گذشته کار خوبی را آغاز کرده است اما راه زیادی در پیش است.

کاظمی با بیان اینکه نتوانستیم در حوزه کتابخوانی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم گفت: این اقدامات نمادین نیز ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارها توسعه و استقرار کتابخانه های کلاسی در مدارس است اما نحوه اقدام مهم است و گفت: اگر به دانش آموزان بگوییم یک کتاب بیاورید دو کتاب می آورند. اگر از پدر و مادرمان بخواهیم دو کتاب بیاورند کمک می کنند. ارزش این دو کتاب دو کیلو میوه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمی توانیم 117 هزار کتابخانه مدرسه را به راحتی بفرستیم اما با رایزنی های هدفمند می توانیم این کار را انجام دهیم و ادامه داد: موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است و باید روی این موضوع آموزش مهارت های کتابخوانی داشته باشیم.

کاظمی با بیان اینکه باید کتاب های مناسب را به دانش آموزان ارائه کنیم و سپس مهارت های خواندن را بیاموزیم گفت: در این راستا یک دوره مقدماتی یا مهارت های خواندن برای همه معلمان ایجاد و از ظرفیت همه معلمان استفاده شود.

وی با بیان اینکه صرف در قفسه گذاشتن کتاب مفید نیست ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش ما باید شرایط آشنایی با کتاب را فراهم کنند.

کاظمی یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش را کشف و شکوفایی توانمندی ها و نوشتن از اهمیت بالایی برشمرد و گفت: جامعه به آن نیاز دارد و این تمدن و زیرساخت کشور است.

وی یکی دیگر از موارد مهم را نقش مثال زدنی کتاب عنوان کرد و گفت: در برخی حوزه ها مانند ورزش جامعه کاملا شناخته شده است اما در حوزه های علمی فرهنگی و هنری باید معرفی کنیم و می توانیم این کار را انجام دهیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم باید برنامه ریزی کنیم گفت: همچنین میزان قبولی جشنواره ها نیز پایین است. 500 نفر شرکت کردند و در یک دوره به یک میلیون نفر رسیدند. این کار مربی یا مدیر نیست وظیفه معلم در کلاس است.

کاظمی از در کانون توجه بودن معلم خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم هر دانش آموزی که کتاب نمی خواند در کتاب خوانده شود البته نه راه حل و تست بلکه ظرفیت علمی به کتاب و دانش بیافزاییم. . به دانش آموزان

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا