استان ها

تجهیز واحد آزمایشگاهی دامپزشکی در مرز مهران

تجهیز واحد آزمایشگاهی دامپزشکی در مرز مهران

شیمیشی/ایلام مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از ساخت و تجهیز واحد فنی آزمایشگاهی دامپزشکی در مرز بین المللی مهران خبر داد.

دکتر یونس احمدی در این خصوص به شیمیشی اظهار کرد: به منظور تسهیل و افزایش صادرات محصولات و فرآورده‌های خام دامی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت کنترل دقیق و انجام آزمایشات تخصصی و فنی بر روی محصولات صادراتی، یک واحد آزمایشگاه تشخیصی دامپزشکی، پشتیبانی، قرنطینه‌ای مجهز به انبار نگهداری تجهیزات و اقلام ضروری مورد نیاز در شرایط بحرانی و واکنش سریع در مرز بین اللملی مهران تکمیل و تجهیز خواهد شد.
وی بیان کرد: این آزمایشگاه با متراژ ۸۵ متر در دو طبقه با زیربنای ۱۷۰  متر  بنا خواهد شد که به عنوان یک واحد فنی ، پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مد نظر است.
احمدی اضافه کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش خواهد بود.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: سرمایه ثابت طرح از اعتبارات عمرانی و تملک دارایی‌های استان و همچنین سرمایه در گردش این پروژه از اعتبارات ملی تأمین اعتبار خواهد شد.
وی افزود: ساختمان واحد فنی دامپزشکی شامل آزمایشگاه قرنطینه ای دامپزشکی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال طی کردن مراحل پایانی اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون ماده ۲۳ به منظور دریافت اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل است.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح گامی بلند در مسیر تضمین کیفیت محصولات فرآورده های خام دامی صادراتی و به دنبال آن  تسهیل، افزایش صادرات  و اشتغال‌زایی در استان خواهد بود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا