تبدیل بازارهای میوه و تره بار تهران به پاتوق های محله ای با اجرای معماری ایرانی- اسلامی

معاون برنامه ریزی توسعه و خدمات فنی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از تبدیل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به لانه های محله ای خبر داد.

به گزارش شیمیشی محمدرضا اسماعیلی پور یکی از مهمترین برنامه های سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران را تبدیل این اماکن به لانه محله ای عنوان کرد و گفت: اگر شهروندان به میادین میوه و تره بار مراجعه می کردند. شهرداری تهران فقط برای خرید مایحتاج روزانه خود؛ اما با رویکرد سازمان به معماری ایرانی-اسلامی از جمله ایجاد طرح های زیبا در چهره ها ایجاد فضای سبز آبنما و طراحی مکان هایی برای توقف و استراحت؛ پس از خرید در این مکان ها می توانید استراحت کنید و با یکدیگر چت کنید.

او همچنین گفت: طراحی بارگاه ها به سبک بازارهای سنتی قدیمی انجام شده و استفاده از طاق های ایرانی و تناسبات همگن در فرم و شکل معماری آرامش و هماهنگی چشم ها را ایجاد می کند.

معاون برنامه ریزی توسعه و خدمات فنی سازمان مزارع میوه و هندوانه شهرداری تهران ادامه داد: بازار چیراخی یکی از بازارهایی است که در آن از معماری ایرانی-اسلامی استفاده شده است. در این بازار که مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند از 12 مغازه طاق نما و سقف نازک در قسمت مغازه استفاده شده است. انواع میوه ها سبزیجات کالاهای تجاری و محصولات پروتئینی در مغازه ها عرضه می شود.

وی بیان کرد: همچنین پارکینگ بزرگی با ظرفیت 80 خودرو در محوطه پشت بازار تعبیه شده است تا مشتریان نگران محل پارک خودروهای خود نباشند.

اسماعیلی پور یادآور شد: در طراحی فضای باز پشت بازار چند تنه درخت کهنسال حفظ شده و با مرمت و بهسازی فضای سبز منظره دلنشینی برای خریداران فراهم شده است.

معاون برنامه ریزی توسعه و خدمات فنی سازمان مدیریت مزارع میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین برای رفاه حال مشتریانی که با بچه های کوچک به این بازار مراجعه می کنند پیش بینی می شود وسایل بازی نصب شود. . در این منطقه

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میوه و تره بار شهرداری تهران وی در پایان گفت: فضا و طراحی این بازار به گونه ای است که قابلیت برگزاری برنامه های شادی و عزاداری در مراسم مذهبی را دارد و بس. نوعی بازار چند منظوره

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا