اجتماعی

تامین انسولین قلمی برند طی چند هفته آتی/تامین نمونه ایرانی تمام انسولین ها

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از عرضه انسولین قلم برند تا چند هفته آینده خبر داد.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با شیمیشی، اظهار کرد: در سال های گذشته با افزایش انتشار انسولین های قلمی برای بیماران دیابتی، برای تامین این نوع دارو کاملا به کشورهای دیگر وابسته بودیم.

وی همچنین گفت: در سال های اخیر با ورود شرکت های علمی مختلف در زمینه تولید انسولین قلمی، امروزه انواع انسولین های قلمی در کشور تولید می شود. در حال حاضر دو شرکت انسولین تولید می کنند و دو شرکت دیگر به آن اضافه خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تولید داخل انسولین قلمی برای تامین بازار داخلی کافی نیست، اظهار داشت: به همین دلیل بخشی از انسولین قلمی که بیماران نیاز دارند از طریق صادرات تامین می شود.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید داخل، بخش زیادی از بازار به تولید داخل اختصاص دارد، گفت: متاسفانه گاهی برخی از پزشکان می توانند نوع خاصی از انسولین قلمی را که برند خارجی است و به دلیل حمایت از تولید داخل، تجویز کنند. با واگذاری سهم کمتری از بازار، تصور عدم دسترسی را ایجاد می کند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اخیرا یکی از انسولین های قلم برند به دلیل مشکلات تولید در یک شرکت تولیدی خارجی با کمبود جهانی مواجه شد و با توجه به اقدامات انجام شده تا چند هفته آینده کمبود انسولین قلم مارک دار برطرف می شود. . ساختن یک. .

به گفته دکتر محمدی، هم اکنون نمونه های داخلی تمامی انسولین ها در بازار موجود است و مردم می توانند با سامانه تی تک داروی خود را از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا