تاثیر تب خفیف در بهبودی عفونت‌ها

آفتاب نیوز:

چندین خط شواهد اهمیت تب میانی روده را برای بقای میزبان نشان می دهد، اما فرآیندهای زمینه ای هنوز ناشناخته هستند. برنامه‌هایی که دمای مرکزی بدن و استرس فیزیولوژیکی ناشی از قطع آنها را تنظیم می‌کنند، در مدل‌های حیوانات خونگرم به سختی نشان داده شده‌اند.

به گزارش TE، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه آلبرتا انجام شده است نشان داده است که تب خفیف به از بین بردن سریع عفونت ها کمک می کند. در این مطالعه، محققان سینتیک طبیعی برای القا و تنظیم تب و تحمل‌های مختلف دما را بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد که بهتر است به جای اینکه به‌طور خودکار به سراغ دارو برویم، به تب خفیف اجازه دهیم تا روند خود را طی کند.

برای این مطالعه، دانشمندان از یک مدل ماهی استخوانی اترمیک پایدار استفاده کردند که کنترل دقیق مکانیسم‌های تب را از طریق تنظیم حرارت دینامیکی میزبان، شبیه‌سازی شرایط طبیعی برای گرمایش و سرمایش بیشتر فراهم می‌کند. یک محیط طبیعی حیوانی پایداری حرارتی چند روزه را بدون استفاده از موانع فیزیکی که بر رفتار تأثیر می گذارد، فراهم می کند.

محققان دریافتند که تب به ماهی کمک کرد تا ظرف هفت روز از عفونت پاک شود. همچنین به تسکین التهاب و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند. تب خفیف خود محدود شونده است، به این معنی که بدن می تواند به طور طبیعی بدون دارو آن را پاک و خاموش کند.

فواید تب طبیعی در انسان برای سلامتی باید توسط تحقیقات تأیید شود، اما از آنجایی که مکانیسم های ایجاد و نگهداری تب در حیوانات رایج است، منطقی است که انتظار مزایای مشابه در انسان را داشته باشیم. این نشان می دهد که در اولین علائم تب خفیف باید از خرید داروهای تب بدون نسخه معروف به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا NSAID خودداری کنیم. NSAID ها ناراحتی ناشی از تب را کاهش می دهند، اما ممکن است برخی از مزایای این پاسخ طبیعی را نیز از بین ببرند.

دکمه بازگشت به بالا