علمی و پزشکی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیته ویژه مبارزه با کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش شیمیشی، محمد مکسبر در این نشست با اشاره به افتتاح جدید مدارس و دانشگاه ها بر لزوم توجه به دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: همه دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های مصوب باید رعایت شود. تصمیماتی که باید اجرا شود و اقدامات لازم را برای حفظ سلامتی و جان دانش آموزان و دانشجویان به طور جدی انجام دهند.

مخبر افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون های کافی در کشور، باید روند واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت گفت: در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارف اسلامی، رئیس جمهور و رئیس هلال احمر حضور داشتند، افزایش ناگهانی نداشتیم و افزایش بیماری عروق ویروس کرونا در کشور

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بستری، فوتی و بیماری عروق ویروس کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و میزان واکسیناسیون در کشور، دو مورد و نزدیک به 26 میلیون نفر منتشر کرد. مردم ایران سومین آمپول کرونا را دریافت کردند.

در این جلسه همچنین تاکید شد که با وجود امواج رایج و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود عدم حفاظت در اقشار جامعه دریافت‌کننده واکسن، باید تمهیدات و تمهیدات لازم برای واکسیناسیون موارد بعدی کرونا اتخاذ شود. . ویروس کرونا، به ویژه در گروه. جزئیات را بیابید

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از وضعیت اخیر بازگشایی مدارس و میزان حضور و غیاب دانش‌آموزان در کلاس‌ها و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت مقررات بهداشتی و محرومیت‌های اجتماعی در کلاس‌ها ارائه کرد و تاکید کرد که هیچ گزارشی در این خصوص گزارش نشده است. . مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانش آموزان و مدارس هنوز گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا