ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین مسکن چشم درد

چشم از جمله حساس‌ترین قسمت‌های بدن است که با کوچک‌ترین اتفاق ممکن است به آن صدمه وارد شود. گاهی اوقات چشم درد حاکی از خستگی داریم که نحوه درمان و التیام بخشیدن به آن را نمی‌دانیم. در ادامه قصد داریم چندین روش برای درمان خانگی چشم درد را به شما پیشنهاد کنیم تا بتوانید به چشمان خود آرامش را هدیه دهید .

چرا دچار چشم درد می‌شویم؟

چشم درد را همه ما تجربه کرده‌ایم و خیلی از مواقع علت آن را تشخیص نداده‌ایم. درد سطحی معمولاً به دلیل تحریک یک جسم خارجی، عفونت یا ضربه ایجاد می‌شود. اغلب، این نوع درد چشم به‌راحتی با قطره چشم یا استراحت درمان می‌شود. اگر به‌صورت مداوم این احساس را تجربه می‌کنید و به دنبال پاسخ خود از اینکه “چرا دچار چشم درد می‌شویم” هستید می‌بایست به پزشک مراجعه کنید .

درمان خانگی چشم درد

درمان‌های پزشکی زیادی در خصوص التیام بخشیدن به چشم وجود دارد اما درمان‌های خانگی قطعاً بدون عوارض هستند و حتی گاهی نتیجه بهتری دارند. از اینرو تصمیم گرفتیم تمامی درمان‌های خانگی مؤثر را جمع‌آوری کنیم و آنها را در اختیار شما قرار دهیم.  شستشوی مرتب چشم‌ها شستشوی مرتب چشم‌ها باعث پیشگیری از چشم درد می‌شود. در واقع این کار باید جز کارهای روزانه هر فرد باشد. بی‌توجهی به این عامل نه‌تنها باعث می‌شود به چشم‌های خود آسیب وارد کنید بلکه درد را روانه چشم‌های خود می‌کنید. ازاین‌رو سعی کنید محلولی مناسب و باکیفیت را تهیه و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید.

زیاد پلک زدن افرادی که در ساعات طولانی پشت مانیتور و سیستم هستند به‌احتمال زیاد درد خستگی چشم را زیاد احساس کرده‌اند. همان‌طور که زیاد نشستن می‌تواند باعث صدمه به ستون فقرات باشد. ساعات طولانی کار کشیدن از چشم نیز این‌چنین است بنابراین بهترین کار در این زمان‌ها زیاد پلک‌زدن است. زمانی که احساس خستگی چشمی می‌کنید شروع به پلک‌زدن تند کنید. باور کنید که این کار می‌تواند بسیار تأثیرپذیر باشد و خستگی را از چشم‌های شما بیرون ببرد.

کمپرس گرم کمپرس آب گرم همیشه جواب‌دهی بالایی داشته است. اگر به‌خاطر داشته باشید درگذشته، مادربزرگ‌ها درمان هر دردی را چای نبات می‌دانستند اما اگر این قضیه را به‌روز کنیم متوجه می‌شوید که کمپرس گرم جای چای نبات را گرفته است. اگر احساس چشم درد داشتید پیشنهاد اول ما به شما استفاده از کمپرس آب گرم است. مراقب باشید که از کمپرسی استفاده کنید که کاملاً تمیز و بهداشتی باشد چرا که قرار است بر روی چشم قرار گیرد. کمپرس سرد بعد از کمپرس آب گرم، کمپرس آب سرد تأثیرپذیری خوبی دارد. طبق نظراتی که جمع‌آوری‌شده بسیاری از افراد به کمپرس آب سرد اعتیاد پیدا کردند چرا که این راهکار برایشان چیزی جز معجزه نبوده است. در هنگام گذاشتن کمپرس آب سرد باید توجه کنید که از بهداشت کامل برخوردار باشد و از هیچ آلودگی برخوردار نباشد .

گیاه گل خوش گیاه گل خوش یکی از گیاه‌های معروف برای کاهش درد چشم و همچنین عفونت است. به‌منظور استفاده از این دارو می‌توانید یک قطره از محلول این گیاه را در چشم خود بریزید و از درد چشم خلاص شوید.  شستشو با آب‌نمک آب‌نمک همیشه به‌عنوان یک ماده ضدعفونی شناخته شده است. شستشوی هر قسمت از بدن با آب‌نمک در خیلی از مواقع بهترین راهکار بوده. حال اگر احساس چشم درد کردید شستشوی چشم با آب‌نمک می‌تواند گزینه‌ای کاربردی باشد. به‌خصوص اگر چشم درد شما حاکی از عفونت باشد.

گلاب گلاب، التیام‌بخش‌ترین محلول در دنیا است. بسیاری از افراد از معجزه این محلول شگفت‌انگیز بی‌خبر هستند اما به یاد داشته باشید که این محلول می‌تواند درد چشم شما را کمتر کند و شما را به یک خواب آرام دعوت کند. توجه کنید که از گلابی استفاده کنید که باکیفیت باشد.  ژل آلوئه‌ورا آلوئه‌ورا جز گیاه‌های التیام‌بخش است که برای تسکین بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بازار، قطره‌های این گیاه موجود است که می‌توانید تهیه کنید و در زمان چشم درد از آن استفاده کنید.

ماساژدرمانی اگر یک‌بار ماساژدرمانی را در هنگام چشم درد انجام داده باشید بی شک متوجه اهمیت آن شده‌اید. به‌خصوص افرادی که ساعات زیادی نیاز به تمرکز دارند و در پشت سیستم قرار می‌گیرند ماساژدرمانی می‌تواند باعث کاهش خستگی چشم‌هایشان شود. اگر از این دسته افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار این راهکار را انجام دهید. البته توجه کنید که ماساژدرمانی اصول و ضوابطی دارد و نباید به گونه باشد که باعث صدمه رسیدن به چشم شود. دستگاه عنبیه شناسی (یا آنبیومتری یا آیروسکوپ) یک ابزار پزشکی است که برای اندازه‌گیری ابعاد و ویژگی‌های مختلف عنبیه چشم به کار می‌رود. عنبیه یک لایه نازک و شفاف در قسمت جلویی چشم است که پوشش دهندهٔ عدسی و قرنیه و قسمت‌های داخلی چشم می‌باشد. عنبیه علاوه بر تأثیر بر روی شکل چشم، نور ورودی به داخل چشم را نیز کنترل می‌کند.

دوربین ایریدولوژی که با نام دستگاه عنبیه شناسی نیز شناخته می‌شود، ابزاری تخصصی است که در عمل ایریدولوژی استفاده می‌شود. ایریدولوژی یک روش درمانی جایگزین است که شامل مطالعه الگوها، رنگ ها و سایر ویژگی های عنبیه (قسمت رنگی چشم) برای به دست آوردن بینش در مورد سلامت و تندرستی کلی فرد است. طرفداران ایریدولوژی معتقدند که قسمت های مختلف عنبیه با اندام ها و سیستم های خاصی در بدن مطابقت دارد.

چای سبز برخی از نوشیدنی‌ها خاصیت درمانی دارند و می‌توانند به التیام چشم کمک زیادی کنند. نوشیدن چای سبز نیز دقیقاً به این صورت است و باعث آرامش شما می‌شود. اگر چای سبز را قبل از خواب بنوشید متوجه قدرت این نوشیدنی شگفت‌انگیز می‌شوید. حتی می توایند تی‌بگ چای سبز را بر روی چشم خود بگذارید و آرامش و حس خوب را به چشمانتان منتقل کنید. تکنیک کف دست اگر در مکانی هستید که هیچ‌کدام از روش‌های فوق برایتان مناسب نیست می‌توانید تنها با دست‌هایتان به کاهش درد چشم خود بپردازید. برای انجام این روش درمانی تنها کافی است به حالت نشسته قرار بگیرید سپس دست‌های خود را به هم مالش دهید.

زمانی که دست‌هایتان گرم شد آنها را بر روی چشم‌های خود قرار دهید. به صورتی که چشم را هیچ‌چیز را جز تاریکی نبینند . پیشگیری از چشم درد افرادی که زیاد دچار چشم درد می‌شوند از رنج آن آگاهی دارند. ازاین‌رو به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند از این عارضه پیشگیری کنند. به‌منظور اجتناب از چشم درد می‌توانید کارهایی را به‌منظور پیشگیری انجام دهید که مهم‌ترین آنها استراحت دادن به‌موقع به چشم است. همچنین می‌توانید از راه‌هایی مانند پلک‌زدن زیاد، تکنیک کف دست، شستشوی منظم برای رهایی از این عارضه نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

به‌خاطر داشته باشید که چشم حساس‌ترین نقطه بدن است. آسیب‌دیدن چشم می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد و حتی گاهی عواقب بازگشت‌ناپذیر داشته باشد. اگر راهکارهایی مانند شستشوی منظم، استفاده از آلوئه‌ورا، تکنیک کف دست، چای سبز، ماساژدرمانی، گلاب، شستشو با آب‌نمک، کمپرس آب گرم و آب سرد را انجام دهید بی‌شک از چشم درد رهایی می‌یابید. به‌خاطر داشته باشید که از چشم‌های خود محافظت کنید تا به درمان و مشکلات ناشی از چشم درد گرفتار نشوید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا