علمی و پزشکی

بهبودیافتگان کرونا مجاز به انجام کدام فعالیت‌های بدنی هستند؟

عروق کرونا ، به ویژه آنهایی که مدتی در بیمارستان بستری شده اند ، ممکن است مقداری از قدرت بدنی خود را از دست داده و نیاز به بهبود داشته باشند. شروع فعالیت بدنی سبک علاوه بر کمک به بازگرداندن قدرت از دست رفته بدن ، باعث می شود روح آن قبل از بیماری به همان سطح برگردد.

به گزارش شیمیشی ، اگر سطح اکسیژن خون خوب باشد (بالای 93٪) ، بیمار می تواند مانند قبل فعالیت خود را از سر بگیرد. هرچه سریعتر بروید ، سریعتر بهبود می یابید ، اما هر فعالیت بدنی باید براساس علائم فعلی و سطح عملکرد شما باشد. خستگی ، تنگی نفس و سرگیجه باعث می شود که دیگر ورزش نکنید. به مدت 2 تا 4 هفته پس از شروع بیماری کووید فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید. بعد از این دوره می توانید فعالیت بدنی سبک مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را به آرامی انجام دهید و به تدریج فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

اگر قصد انجام فعالیت بدنی در فضای باز را دارید ، باید تمام دستورالعمل های مربوط به فاصله اجتماعی (حداقل 1.5 متر فاصله با دیگران) و استفاده از ماسک را دنبال کنید. اگر به دلیل Covid 19 کاهش وزن غیرمعمولی مشاهده کردید ، باید برای جبران این کاهش در طی بهبودی اقدام کنید ، زیرا معمولاً در این کاهش وزن ، بافت های بدن از جمله عضلات ضعیف می شوند.

تمرینات مقاومتی را انجام دهید. هنگام وارد کردن حرکات در تمرینات ورزشی ، ابتدا تمرینات مبتنی بر استقامت را انجام دهید که گروه های عضلانی بدن شما را به حداکثر برساند. تکرار سه تمرین 15 دقیقه ای در هفته یک شروع عالی است و با پیشرفت می توانید تکرار و ثبات خود را افزایش دهید. بیدین به لگن ، ران و همچنین باسن و شانه های خود توجه ویژه ای داشته باشید ، زیرا این گروه های عضلانی بیشترین قدرت را در بیماران Covid 19 از دست می دهند و تأثیرات گسترده ای بر توانایی ایستادن آنها دارند. پیاده روی کنید و کارهای روزمره خود را انجام دهید.

طبق شبکه ملی تحقیقات بیماری ها ، تمرینات بازو و بازو را نیز انجام دهید. دمبل های سبک برای وزن های بزرگ بدن بسیار عالی عمل می کنند. در دوران نقاهت ، رژیم غذایی و فعالیت بدنی باید در نظر گرفته شود. نوع فعالیت بدنی که در این دوره توصیه می شود ، تمرینات مربوط به مقاومت در برابر نور مانند تمرینات لیفتینگ است که به تدریج بر شدت آن افزوده می شود. قبل از ورزش پنج دقیقه گرم شوید و به تدریج ورزش خود را افزایش دهید تا قلب ، ریه ها و ماهیچه ها به تدریج تعادل مورد نیاز انرژی و اکسیژن را بدست آورند. 10 دقیقه قبل از پایان تمرین ، شدت و سرعت تمرین را کاهش دهید تا اندام های بدن از خودکفایی کافی برخوردار شوند و محصولات بدن در عضلات تولید شود. گرما و سردی قبل و بعد از فعالیت بدنی شما را جوان می کند و سپس درد عضلات را برطرف می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا