برنامه بنیاد مستضعفان برای به کارگیریِ فناوری

رئیس بنیاد مصطفان بیان کرد: در نظر داریم بنیاد را به محل آزمایش فناوری ها تبدیل کنیم تا توانایی مدیریت و استفاده درست از آن ها را پیدا کنیم و در سطح ملی بتوانیم فعالان حوزه خود را برای کمک به هم متصل کنیم. عوامل انسانی این حوزه باید فعال و تبدیل به سرمایه و ایجاد ثروت برای کشور شوند

به گزارش شیمیشی، حسین دهقان در اولین رویداد هوش مصنوعی این صنعت که به همت پژوهشگاه و توسعه بنیاد انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اگر نگاه کنیم، گفت: وی در مورد انواع فناوری توسط ابزار و سپس استفاده و کاربرد آن در صورتی که آن را ضروری تعریف کنیم، فناوری دیگر تهدیدی نخواهد بود، گفت: اینطور نیست که نگران پیامدهای بد هر نوع فناوری باشیم. مهم این است که چگونه هزینه های استفاده از یک نوع خاص از فناوری را به حداقل برسانیم و چگونه از قابلیت های آن حداکثر بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی کمکی برای توانمندسازی افراد در اجرای اقدامات است، معتقد است باید در این زمینه ها پیشتاز باشیم، به این معنا که باید آنچه را که نیاز داریم بسازیم، در عین حال دستاوردهای انسانی متعلق به خاصی نیست. ملت علم و دانش مربوط به همه مردم است.

دهقان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای اینکه بتوانیم از فناوری به درستی استفاده کنیم، چالش مهم است. ما نباید از درک آن عقب بمانیم.

دهقان یادآور شد: در بنیاد این بحث را در دستور کار قرار دادیم تا حوزه ای به نام هوش مصنوعی و حوزه مجازی که جالب و سودمند است ما را از ما دور نکند. باید بتوانیم در سطح ملی به مدیریت صحیح این حوزه کمک کنیم.

رئیس بنیاد مصطفان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ما کشوری بزرگ با توان و توان انسانی هستیم که با بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست، گفت: این نیروی انسانی باید بستری برای فعال سازی داخلی پیدا کند. در نظر داریم بنیاد را محلی برای تجربه این نوع فناوری‌ها کنیم تا توانایی مدیریت و اجرای درست آن‌ها را ببینیم و در سطح ملی بتوانیم فعالان این حوزه را به هم متصل کنیم و به مردم کمک کنیم. عناصر این عرصه فعال باشند و برای کشور سرمایه و ثروت ایجاد کنند

عصر ماشین های فکر و تاثیر آن بر آینده کسب و کارها، کاربردهای علم داده در صنعت، هوش مصنوعی توصیفی و قله های دست نیافتنی به سمت هوش مصنوعی مفید از جمله محورهای رویداد هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا