علمی و پزشکی

برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

یک موشک پیش از پرتاب چینی که گمان می رود روز جمعه با سرعت 5800 کیلومتر در ساعت به ماه اصابت کرد. کارشناسان می گویند این برخورد باعث ایجاد دهانه ای به وسعت 66 متر می شود.

فردا موشکی روی ماه فرود خواهد آمد

رادار منظومه شمسی گلدستون در نزدیکی بارستو، کالیفرنیا، چند روز قبل از سقوط این شی را مشاهده کرد. ماه ناسا (LRO) همچنین به دنبال تغییراتی در اگزوسفر ماه (لایه بسیار نازکی از گاز) است که از زمان ماه گرفتگی رخ داده است و سپس چهره ماه را برای دیدن خود دهانه بررسی می کند.

در 4 مارس گفته می شود که زباله های فضایی وارد سطح ماه می شوند. اشیا در سمت پنهان ماه قرار می گیرند و از زمین دیده نخواهند شد، اما مهمتر از آن ما نمی دانیم که بقایای فضا از کجا می آیند و متعلق به چه کسانی هستند. 55 در زمان تهران). کارشناسان می گویند این اولین بار است که یک تکه زباله فضایی به طور تصادفی روی سطح ماه فرود می آید.اما کارشناسان می گویند ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا این اثر توسط تصاویر ماهواره ای تایید شود.

در ابتدا تصور می شد که زباله های فضایی بدنه موشک فالکون 9 اسپیس ایکس است که در سال 2015 توسط رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR) به فضا پرتاب شد. با این حال، اکنون تصور می شود که این موشک بقایای موشک چینی Long March 3C است که ماموریت Chang’e 5-T1 چین در سال 2014 پرتاب کرد. در این زمان دانشمندان دیدگاه های مختلفی در مورد این قمر ارائه کرده اند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

این موشک “فالکون 9” است!

ورود قریب الوقوع زباله های فضایی برای اولین بار در اوایل این ماه با استفاده از ردیابی اجرام نزدیک به زمین گزارش شد. زمانی که این گزارش منتشر شد، به عنوان فاز دوم موشک فالکون 9 اسپیس ایکس ایلان ماسک شناخته می شد که تخمین زده می شود تقریباً هفت سال پیش در فوریه 2015 پرتاب شده باشد. در حالی که این شرکت هنوز در حال توسعه نمایش های خود بود.

در آن زمان گزارش شد که موشک فالکون 9 که حدود 7 سال پیش پرتاب شد، اکنون در راه ماه گرفتگی است و احتمالا در اوایل ماه مارس به ماه اصابت خواهد کرد. فالکون 9 از اولین ماموریت خود در سال 2015، زمانی که یک ماهواره هواشناسی به فضا پرتاب شد، در مداری نامنظم حرکت می کند. پس از پرتاب ماهواره خود به مدار برای آغاز سفر خود به سمت نقطه لاگرانژی خورشید-زمین، فاز دوم در فضا پرواز کرد. ارتفاع این موشک به حدی بود که سوخت کافی برای بازگشت به جو زمین نداشت و انرژی کافی برای فرار از گرانش سامانه زمین-ماه را نداشت. بنابراین کارشناسان اعلام کرده اند که این موشک در 4 مارس به دور ماه خواهد چرخید و به احتمال زیاد این موشک بر روی ماه فرود خواهد آمد.

فردا موشکی روی ماه فرود خواهد آمد

آیا موشک “Long March 3C” است!

با این حال، حدود چند هفته پیش، کارشناسان تجزیه و تحلیل اولیه خود را مجددا بررسی کردند و گفتند که زباله ها نمی توانند بخشی از فالکون 9 باشند، زیرا محموله ای که حمل می کرد بخشی از مأموریت نظارت بر آب و هوای عمیق سنگ (DSCOVR) بود. بخشی از منظومه شمسی در عوض، آنها متوجه شدند که لاشه هواپیما به احتمال زیاد متعلق به ماموریت Chang’e 5-T1 است که توسط اداره ملی هوانوردی و فضایی چین (CNSA) به ماه ارسال شده است. پرواز ماه در همان ماه این موضوع او را به یک کاندیدای ایده آل برای قرارداد فعلی اش با ماه تبدیل کرده است.

بیل گری، ستاره شناس، که نقش کلیدی در کشف این برخورد داشت، در 12 فوریه گفت که در شناسایی موشک اشتباه کرده است. او در بیانیه دوم خود گفت که این موشک می تواند بخشی از موشک Long March3C 3C چین باشد که در جریان ماموریت Changhai 5-T1 در اکتبر 2014 به ماه پرتاب شد. نمونه های قمری در سال 2020

متخصصی به نام جورجینی نامه ای به گری نوشت و اعلام کرد که فضاپیمای DSCOVR به ماه نزدیک نیست، بنابراین فرود بخشی از آن روی ماه عجیب خواهد بود. اما این قسمت از موشک، صرف نظر از منشأ آن، همچنان با ماه برخورد می کند و انتظار می رود در روز چهارم مارس (13 اسفند) ساعت 07:25 صبح به وقت شرقی (15:55 تهران) برخورد کند. نیمه پنهان ماه را پنهان کنید.

چین نپذیرفت!

با این حال، وزارت خارجه چین اخیرا این اتهامات را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین که میلیاردها دلار اکتشاف فضایی این کشور را برنامه‌ای معتبر توصیف کرد که از پایداری طولانی مدت فعالیت‌های فضایی حمایت می‌کند، گفت: نیرویی که گفته می‌شود در آینده نزدیک روی ماه خواهد آمد. حال و هوای جهان را به خود داده است. به طور کامل سوخته و از بین رفته است.

فردا موشکی روی ماه فرود خواهد آمد

البته موشکی که به ماه اصابت می کند سازگارتر با محیط زیست است تا سوزاندن آن در جو زمین و آزاد کردن ذرات اکسید فلزی. ماه جو ندارد، بنابراین نمی تواند از خود در برابر اثرات زباله های فضایی محافظت کند و برخورد این موارد باعث ایجاد یک دهانه برخوردی بر روی آن می شود. نمی تواند آن را دنبال کند آنها می توانند پس از افکت تصاویر مصنوعی بگیرند. این قبلا اتفاق افتاده است، بنابراین ما می دانیم که چه چیزی را انتظار داریم. به عنوان مثال، قسمت های بالایی دارای دو بریدگی برای دسترسی آسان تر به فرهای بالاتر هستند. روی ماه ثبت شده و برای مطالعه لایه های داخل ماه استفاده می شود. زمین لرزه های آپولو مدت زیادی است که وجود داشته و مشخص نیست که آیا زلزله های چینی Changi 4 قادر به ارائه اطلاعات مفید خواهند بود یا خیر. در سال 2009، در طول ماموریت LCROSS ناسا، فضاپیما طبق برنامه ریزی قبلی روی ماه فرود آمد و قطعاتی از اثرات ارزیابی های میکروسکوپی ساخته شد.

آلودگی بیولوژیکی

با توجه به موارد فوق ایجاد یک افتتاحیه جدید جای نگرانی ندارد. در حال حاضر حدود نیم میلیارد دهانه در ماه وجود دارد که ارتفاع آنها 10 متر یا بیشتر است. موضوع ماه، آلودگی ماه به میکروب‌ها یا مولکول‌های زنده است که ممکن است در آینده به عنوان شاهدی بر وجود حیات باستانی در ماه تلقی شوند.

این مهم هم از نظر اخلاقی و هم علمی است. بخش اخلاقی این است که این درست نیست که ما اکوسیستمی را که ممکن است در سیارات دیگر وجود داشته باشد با فرستادن موجودات زمینی به آن سیاره به خطر بیندازیم و از نظر علمی می خواهیم وضعیت طبیعی سیارات دیگر را مطالعه کنیم و آنها را بدون خطر آلوده نکنیم. از بین رفتن.

بزرگترین نقض قوانین کمیته تحقیقات فضایی در سال 2019 زمانی رخ داد که یک ساکن سطح اسرائیل که نمونه هایی از دایناسورها و هزاران خرس آبی را حمل می کرد به ماه سقوط کرد. این موجودات نیم میلی متری می توانند در خلاء زندگی کنند اما فعال نخواهند بود. این موجودات و میکروب‌هایی که ممکن است در روده‌های آنها زندگی می‌کردند، اکنون به محل هجوم گسترش یافته‌اند. به احتمال زیاد یکی از آنها به منطقه ای که آب کافی برای تجدید و فعال سازی وجود دارد نمی رسد، اما نباید خطرناک باشیم.

46

دکمه بازگشت به بالا