بخش دیگری از بدهی‌ها را به فیده پرداخت کردیم/ از ماده تبصره 14 مجلس پولی به ما نداده

حسن تمینی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره دیدار خود با روسای هیئت های استانی اظهار کرد: در این دیدار با وجود اصرار شدید من برای رفتن، دوستانم بسیار مشتاق بودند و اصرار داشتند که من نرو اگرچه من هنوز در حال بحث برای رفتن هستم. البته وقت نداریم و 2 سال دیگر هنوز وقت داریم فدراسیون را اداره کنیم. موضوع دیگر این است که اربابان من نامه ای نوشته اند و لطف خود را به ما اعلام کرده اند تا من استعفا ندهم.

وی گفت: البته در این جلسه هم تذکر دادند که درست است بین اعضای فدراسیون همدلی بیشتر شود و به هم نزدیکتر باشیم و با هم کار کنیم.

** مجلس طبق اصل 14 به ما پولی نداد

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه از اصل 14 مجلس برای فدراسیون های ورزشی پولی دریافت نکرده اند، گفت: آقایان مجلس پارسال متواضعانه بودند و به فدراسیون ها پول دادند تا در هر زمینه ای کارشان را انجام دهند. در این شرایط سخت ممکن است، اما در کمال تعجب این پول را به ما ندادند که ظلم بزرگی در حق ما و فدراسیون شطرنج بود. شاید فدراسیون هایی که پول را به رشته های برتر داده اند، اما نباید بین رشته ها فرق بگذارند. امسال هم به نظر می رسد این رویه پنهان نکردن پول برای ما تکرار شود.

**از حقوق قانونی خود کم نمی کنیم

تمینی تصریح کرد: ما خیلی دنبال این کم توجهی نمایندگان مجلس به فدراسیون شطرنج بودیم و محترمان باید توجه کنند، شاید برای فدراسیون هایی که سرمایه گذاری کرده اند در کسب مدال بهتر از ما باشند. اما باز این به این معنا نیست که به یک فدراسیون پول زیادی پرداخت می شود و باید فدراسیونی باشد که اصلا پولی دریافت نکند. اگر امسال هم این موضوع تکرار شود به هیچ وجه شکست نخواهیم خورد. شطرنج یکی از رشته های فکری دنیاست و کی گفته ما در این رشته جایی نداریم اما مهارت های شطرنجی داریم که اگر دقت کنیم می توان آن را ارتقا داد.

** استعدادهای دل لیگ شناسایی شدند

وی درباره برگزاری لیگ شطرنج گفت: چند سالی بود که به دلیل بیماری کرونا شرایط برای برگزاری لیگ شطرنج مهیا نبود و خوشبختانه با بهتر شدن شرایط توانستیم لیگ را برگزار کنیم. حدود 150 میلیون تومان برای این مسابقات اختصاص داده ایم که پیش از این حتی با لیگ جایزه نداشتیم. تیم کرماشان به مقام اول رسید و پس از آن تیم های گیلان متال و شهرداری کرماشان به مقام دوم و سوم دست یافتند. تقریبا مسابقه خوبی بود و بچه ها از نحوه برگزاری آن راضی بودند. باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، چون مربیان در دل لیگ افراد مستعدی را معرفی کرده اند که می توانند در آینده به ما کمک کنند و باید آنها را بهتر پوشش دهیم.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین گفت: البته اگر برنامه ریزی مناسبی برای درمان کودکان داشته باشیم و هزینه کنیم نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و بدون شک می توان شاهد تاثیرگذاری آنها در این زمینه بیشتر بود.

**به دنبال بهترین راه حل برای استخدام مربی خارجی هستیم

تمیمینی در خصوص شرایط حضور مربی خارجی در تیم ملی گفت: برای این امر بخش خصوصی قول مساعدت را داده و با هماهنگی و تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما کمک خواهد کرد. تصمیم گرفته است یک مربی خوب خارجی استخدام کند. باید ببینیم بچه ها با کدام مربی راحت ترند، البته آمدن مربیان خارجی به اینجا سخت است. ما به دنبال بهترین راه حل هستیم تا مربیانی از ارمنستان، قزاقستان یا روسیه آنها را به ایران بیاورند یا برای اردوی مشترک به آن کشورها بروند.

وی همچنین گفت: با رئیس فدراسیون شطرنج روسیه گفتگوی خوبی داشتیم و او به ما قول داد که اردوی مشترکی برای ما در آن کشور برگزار کند. باید ببینیم شطرنج بازان ما چه زمانی وقت آزاد دارند تا بتوانیم مربیان مورد نظر آنها را جذب کنیم.

**بخش دیگری از بدهی ها را پرداخت کردیم

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه چند روز پیش بخشی دیگر از مطالبات خود را به فیده دادند، گفت: وضعیت خوب است و ما آخرین قسمت از بدهی خود را به فدراسیون جهانی 7 میلیون و 800 هزار یورو پرداخت کرده ایم. تخمین زده می شود که بقیه بدهی ها را تقریبا تا خرداد سال آینده پرداخت کنیم.

** خانواده بازیگران از نظر مالی قوی نیستند

تمینی همچنین گفت: خدا را شکر پاداش و مرخصی را به کارکنان داده ایم و جدا از آن بدهی مربی و داوران نیز پرداخت شده و درخواست دیگری وجود ندارد. فقط باید بچه هایی مثل مبینا علی نسب را که اخیراً به عنوان استاد بزرگ شطرنج نام برده شده است را بیمه و بیمه کنیم. البته باید کمک دیگری هم برای بچه ها داشته باشیم چون خانواده هایشان از نظر مالی منعطف نیستند. در هر صورت ما وظیفه داریم به آنها کمک کنیم تا آنها را از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: باید به فدراسیون جهانی پول بدهیم تا هر مسابقه بین المللی برای افزایش یا کاهش رتبه شطرنج بازان و با توجه به شرکت کنندگان برگزار شود. فقط امسال چند مسابقه بین المللی در داخل ایران داشتیم که فدراسیون باید صددرصد آن را برای فیده بپردازد. کم کم داریم بدهی های قدیمی را پرداخت می کنیم. 80 هزار یورو بدهی داشتیم به لطف خدا الان خیلی کم شده.

**می خواهیم متر خود را با هتل ورزشی رزرو کنیم

رئیس فدراسیون شطرنج با تاکید بر اینکه به دنبال حل مشکل کنتور مشترک خود با هتل ورزش هستند، تصریح کرد: فدراسیون ما با هتل ورزش و بدمینتون کنتور برق مشترک دارد که متاسفانه یا متاسفانه به نمایندگی از ما پیش از این این هزینه کنتور به عنوان ورزشی در نظر گرفته می شد که برای سودآوری استفاده می شد و ماهیانه بین 2 تا 3 میلیون قبض برق دریافت می کردیم. می دانیم که زیاد برق مصرف می کنیم، اما متاسفانه هتل ورزش در کنار ماست و برق و کنتور مشترک به نام ماست. این موضوع باید بررسی شود چون تقصیر ما نیست و هر ماه پول ها به صورت تصاعدی افزایش می یابد و این کار را سخت می کند و ما به دنبال قطع کنتور هستیم.

** بد غذایی و سوزش دهان نمونه ای از شرایط ما در این روزهای فدراسیون است

تمینی ادامه داد: در حال حاضر قبض برق ماهانه حدود 70 میلیون است. قبلا هتل ورزش اردوگاه بازیکنان بود اما شرایط به گونه ای پیش رفت که هتل ورزش زیر نظر شرکت توسعه اماکن ورزشی و با وجود پیگیری های فراوان ما و مسئولان وزارت ورزش در اختیار گرفته شد. ، موافقت دولت را دریافت کردند. پس از این وزیر ورزش مجددا برای رفع این مشکلات نامه نوشت. وزارت کشور این متر را جدا کند و آقایانش انشالله کمک کنند. برای تکمیل انتصاب هتل ورزشی نامه ای هم نوشتیم و به قول قدیمی ها «نخور و دهن بسوز» الان مصداق بارز فدراسیون ماست.

**وام هتل ورزشی به ما رد شده است

وی تاکید کرد: بعد رسانه های منفی می آیند و می گویند برق فدراسیون شطرنج قطع شده که خبر خیلی بدی برای ما است. باید گفت دوستان در اداره برق انسان های بزرگی هستند و برق فدراسیون را قطع نمی کنند. بارها رفتیم آنجا و گفتیم کبریت داریم که برق ما را سالم وصل کرده است. تا سال 2018 قبض برق هتل ورزش آزادانه محاسبه نمی شد و بعد از آن پذیرفته شد که قبض برق ما با نرخ آزاد محاسبه شود. متأسفانه از آنجایی که کنتور هتل ورزشی به نام ماست، این بدهی در واقع به نام ماست وگرنه پولی که به آنها بدهکار هستند، آنها به ما کاری ندارند و ما فقط به خاطر این موضوع زجر می کشیم. نمی توانند بگویند برق فدراسیون را قطع کردند، چون ما برق زیادی مصرف نمی کنیم و فقط هتل ورزشی پول نداده است، اما چون تعرفه به نام فدراسیون شطرنج است، همه کار. سرزنش ما خواهد شد یک زمانی رفتیم برق را قطع کنیم اما مبلغی را خواستند که از عهده ما بر نمی آید. دوستان خدا برای رفع این مشکل گام بردارند تا بیشتر از این متضرر نشویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا