اقتصادی

بازگشت محصولات دبش در بسته‌بندی جدید

در روزهای اخیر، زمزمه‌هایی از بازگشت چای دبش به گوش می‌رسد. اخباری که حکایت از حضور دوباره این برند پرحاشیه در بازار با بسته‌بندی‌های متفاوت و برندهای مختلف، دارد. اما آیا این زمزمه‌ها واقعیت دارد؟ آیا چای دبش پس از پشت سر گذاشتن حواشی بار دیگر به دنبال سهمی از بازار پررونق چای ایران است؟

بازگشت محصولات دبش در بسته‌بندی جدید

آفتاب‌‌نیوز :

فساد مالی چای دبش، نامی که از سال ۱۳۹۷ بر سر زبان‌ها افتاد و تا نیمه‌های سال ۱۴۰۱ به طور پنهان ادامه داشت، اواخر سال ۱۴۰۲ با ابعاد گسترده‌ای آشکار شد و به یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد اقتصادی در ایران تبدیل شد. هرچند چای دبش حواشی بسیاری داشت، اما در نهایت سرنوشت چای‌های وارد شده به طور دقیق مشخص نشد.

خبر‌های جدید از سرنوشت چای دبش حکایت از آن دارد که پس از طی مراحل قانونی و امحای چای‌های فاسد، دولت اقدام به مزایده چای‌های سالم باقی‌مانده کرده است.

این اقدام با هدف بازگشت تدریجی چای دبش به بازار و جلوگیری از ضایع شدن سرمایه‌های ملی انجام شده است، اما با توجه به اینکه این برند در بازار اعتبار نام و نشان خود را از دست داده، دولت سعی دارد با نام سایر برند‌ها این چایی را وارد بازار کند.

به گفته این منبع مطلع هدف از برگزاری این مزایده، واگذاری محصولات چای‌های این برند به بخش خصوصی و بازگرداندن آن به چرخه توزیع و مصرف است.

دکمه بازگشت به بالا