بازدید وزیر کار از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

به گزارش آنلاین از مازندران، در ادامه برنامه های دومین روز سفر وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی به مازندران؛ سید صولت مرتضوی امروز (1390/03/19) به همراه سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و جمعی از مدیران و مسئولان از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و از امکانات، توانمندی های عملیاتی و زمینه های ویژه اقتصادی این بندر بازدید کردند. ‏

مرتضوی در حاشیه این بازدید، بندر امیرآباد را خط و کانال اصلی توسعه اقتصادی کشور در دریای خزر اعلام کرد و بر توسعه حمل و نقل کالاهای کانتینری در این بندر تاکید کرد. وزیر تعاون و امور اجتماعی همچنین در بازدید از کشتی در حال ساخت در راه آهن رو-رو نقش هواپیماهای حمل و نقل دریایی را در تجارت کالا به ویژه کالاهای اساسی ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل این راهبرد، زنجیره تامین کالا و حمل و نقل به ویژه در بخش راه آهن بندر امیرآباد به طور مشترک تقویت شود.

سید سلطان مرتضوی در پایان به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بندر امیرآباد و مزیت های همجواری با صنایع دریایی، نیروگاه ها و شرکت های نفتی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با سیاست های ویژه توسعه این بندر تسریع شود. دولت مردم در توسعه روابط با همسایگان شمالی.

وزیر کار در این بازدید با اشاره به اینکه بندر امیرآباد نقش عمده ای در اتصال کریدور شمال و جنوب دارد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به دنبال توسعه این بندر مهم و استراتژیک و حمایت های لازم از آن است. استفاده کنید ظرفیت های این بندر

بندر امیرآباد قابلیت صادرات و تجارت را دارد و یکی از بنادر نسل سوم کشور با حضور کارخانجات بسیاری از جمله روی، فولاد، کاغذ و سیلو می باشد.

وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی که بعدازظهر دیروز در سفری 2 روزه به مازندران از شرکت آنتی بیوتیک ایرانیان در شهرستان ساری بازدید کرد و در کارگروه و نشست با تشکل های کارگری، کارفرمایان و تعاونی های استان شرکت کرد و از این بندر بازدید کرد. امیر آباد. افتتاح صنعت دریایی صدرا ایران، شرکت در نماز جمعه زاغمرز و بازدید از پایانه صادراتی رومک از برنامه های دومین روز سفر به مازندران است.

46

دکمه بازگشت به بالا