فرهنگ و هنر

این چه رسمی است که مربی تیم قهرمان ناگهان می‌رود؟

آفتاب‌‌نیوز :

پایان رأفت بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ، درباره قطع همکاری اوسمار ویرا با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: نمی‌دانم این چه رسمی است که در این چند سال باب شده!‌ای کاش همه مثل برانکو یا یحیی گل محمدی بودند که بعد از قهرمان کردن تیم بلافاصله کار برای فصل بعد را استارت می‌زدند. الان چند وقتی است که بین مربیان باب شده بعد از قهرمان کردن تیم یا رساندن یک تیم دسته یکی به لیگ برتر سراغ پیشنهاد‌های دیگر می‌روند و باشگاه قبلی را به امان خدا رها می‌کنند.

وی افزود: این را هم بگویم که سرمربیگری پرسپولیس لیاقت می‌خواهد. البته پرسپولیس هیچ وقت معطل سرمربی نمانده و ثابت شده که این تیم حتی بدون سرمربی هم می‌تواند جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد. اما به هر حال این خوب نیست که بازیکنان تا حدی ته دلشان نگران باشند که چه کسی قرار است سرمربی تیمشان بشود.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: البته بچه‌های تیم پرسپولیس اکثراً ملی‌پوش هستند یا ملی پوش بوده‌اند. چه خارجی‌ها و چه داخلی‌ها این نکته را می‌دانند که در شرایط حرفه‌ای باید با هر سرمربی که هدایت تیم را در دست گرفت کار کنند و در همین زمینه در نیم فصل دوم ثابت کردند که چطور می‌توانند از یک مربی ایرانی به یک مربی خارجی سوئیچ کنند و جام را هم از چنگ رقبا در بیاورند.

پایان رأفت در ادامه اضافه کرد:‌ای کاش از سرمربیان امتحان پس داده داخلی هم می‌شد استفاده کرد. به نظرم آقای درویش باید تلاش خودش را انجام بدهد و یکی مثل یحیی یا علی دایی را به پرسپولیس برگرداند. این‌ها از سرمایه‌های پرسپولیس هستند که می‌توانند این تیم را در لیگ برتر به جایگاه همیشگی‌اش برسانند. مفصل در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و باید خوب یارگیری کنیم و فصل بدنسازی را به موقع استارت بزنیم.

وی در پایان با اشاره به نحوه صعود تیم ملی و در آستانه قرعه کشی مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: متاسفانه برهم‌ریختگی و آشفتگی تاکتیکی در تیم ملی بیداد می‌کند. وضعیت ما به جایی رسیده که با این همه ستاره نمی‌توانیم ازبکستان را شکست بدهیم آن هم در خانه مقابل هواداران خودمان. با این شرایط در دور بعدی امیدوارم به قرعه سختی نخوریم. چون تیم‌های حاضر در سید ۲ و ۳ هر کدام می‌توانند استخوان گلوگیری برای تیم ملی باشند. در مجموع آنچه از عملکرد تیم ملی با این همه ستاره دیدیم امیدوار کننده نبود.

نشر فرهنگ و هنر

با استفاده از طنز و مرورگرهای زبانی، داستان‌هایی را می‌سازم که عقل و همچنین قلب شما را به لرزه درمی‌آورد.
دکمه بازگشت به بالا