اپل به این خواننده‌ها پول می‌دهد!

طبق اطلاعیه جدیدی که اپل برای شرکای تجاری خود ارسال کرده است، هنرمندان در صورت انتشار آثار خود با Spatial Audio در سرویس پخش موسیقی اپل می توانند 10 درصد پاداش دریافت کنند. این اطلاعیه توسط وب سایت 9to5Mac منتشر شده است.

اپل در پیشنهاد خود اعلام کرد که با شروع پرداخت ها در پایان ژانویه (11 فوریه)، سهم درآمد آهنگ های صوتی فضایی با نرخ 1.1 محاسبه می شود. حالا این تعادل برای هر آهنگ معمولی یکسان است.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که اپل قصد دارد به ترانه سراها و شرکت های پخش موسیقی انگیزه دهد تا آهنگ هایی با فرمت Dolby Atmos منتشر کنند. بیشتر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های جدید و هدفون‌های بی‌سیم از Spatial Audio برای فروش بهتر پشتیبانی می‌کنند.

اپل هزینه این اسپیکرها را پرداخت می کند!

همه دستگاه‌های جدید اپل از صدای فضایی پشتیبانی می‌کنند، از جمله ایرپادها، آیفون‌ها، آیپدها، مک‌بوک‌ها، آی‌این‌وان آی‌مک‌ها، ستاپ‌باکس‌های Apple TV و بلندگوهای هوم پاد. تلفن های همراه اپل از iPhone XS به بعد (به جز iPhone SE) از این فرمت پشتیبانی می کنند، همچنین مدل های جدید گوشی های سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra و Galaxy S23 Ultra و Google Pixel 8 Pro از این فرمت پشتیبانی می کنند.

در حال حاضر تعداد زیادی آهنگ جدید در دو حالت Dolby Atmos و استریو موجود است. به گفته اپل موزیک، اکنون می توان به بسیاری از آهنگ ها از طریق Spatial Audio دسترسی داشت.

فرمت صوتی فضایی در برنامه های پخش موسیقی مانند Tidal و Amazon Music Unlimited و پلتفرم های پخش ویدئو مانند Netflix و HBO Max در دسترس است. با Spotify، هنوز قابلیتی مانند Spatial Audio را ارائه نکرده است.

227227

دکمه بازگشت به بالا