اقتصاد منطقه یورو به چراغ قرمز رسید

بر اساس این نظرسنجی، اقتصاد منطقه یورو در رکود به سر می برد و کاهش فعالیت های تجاری منطقه یورو در ماه دسامبر به طرز شگفت انگیزی عمیق تر بود.

به گزارش شیمیشی، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اخیر ۰.۱ درصد کاهش داشته است و شاخص مدیران خرید آذرماه نشان می‌دهد که فعالیت‌ها در سه ماه گذشته هر ماه کاهش یافته است. این نشان دهنده دو دوره متوالی انقباض اقتصادی است که تعریف فنی رکود را تشکیل می دهد. بانک مرکزی اروپا پیش بینی رشد خود را برای سال های 2023 و 2024 کاهش داد.

شاخص PMI ترکیبی از 47.6 در ماه نوامبر به 47 در این ماه سقوط کرد، که از انتظارات برای افزایش 48 واحدی در نظرسنجی رویترز پیشی گرفت و هفتمین ماه زیر سطح 50 بود که رشد را از انقباض جدا می کند. اندرو کانینگهام در کپیتال اکونومیکس گفت: کاهش شاخص PMI ترکیبی منطقه یورو در ماه دسامبر شواهد بیشتری را نشان می دهد که اقتصاد در رکود است.

رکود در آلمان بدتر شد و رکود پایان سال را در بزرگترین اقتصاد اروپا رقم زد. در همین حال، فعالیت در فرانسه زودتر از حد انتظار کاهش یافت زیرا تقاضا برای کالاها و خدمات در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو کاهش یافت.

بوندس بانک گفت که اقتصاد آلمان در سال جاری اندکی کوچک می شود و به سختی رشد می کند زیرا تقاضای خارجی ضعیف است. با این حال، شرکت‌های بزرگ بخش خدمات بریتانیا شاهد افزایش دیگری در رشد در این ماه بودند که نشان می‌دهد اقتصاد به اندازه کافی برای جلوگیری از رکود، حداقل در حال حاضر، دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا