افزایش گواهی اسقاط خودروهای بار درون شهری/ تفاهم با سه خودروساز برای نوسازی و توسعه ناوگان

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل بارانی شهرداری‌های کشور از افزایش قیمت گواهی اسقاط خودروهای باری شهری خبر داد و گفت: توافق با سه سازنده داخلی برای توسعه ناوگان کامیون‌های سبک و 5 هزار دستگاه خودرو انجام می‌شود. تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود.

سید محمد حسین سیف السادات در گفت وگو با شیمیشی. وی اقدامات دولت سیزدهم و اتحادیه در خصوص توسعه و نوسازی هواپیماهای باری را مورد توجه قرار داد و از اینکه در دهه 90 هیچ اقدام مثبتی در خصوص نوسازی هواپیماها صورت نگرفته ابراز نگرانی کرد و گفت: در سال سیزدهم. دولت در نوسازی ناوگان مسافربری اقدامات خوبی انجام داده و زیرساخت های ناوگان باری در شهرستان نیز نوسازی شده است. زیرا بر اساس آیین نامه ماده 10 سازمان صنعت خودرو تصمیمات خوبی در خصوص ارزش گواهی انهدام خودروهای باری در شهر اتخاذ شده است.

افزایش ارزش گواهی اسقاط خودروهای فرسوده

وی با اشاره به اینکه بر اساس این آیین نامه ارزش گواهی انهدام یک کامیون سبک بین سه تا پنج گواهی انهدام محاسبه می شود، ادامه داد: اگر فردی کامیون سبک آسیب دیده داشته باشد، می تواند سه تا پنج گواهی انهدام دریافت کند. مراقب خودت باش سال ساخت خودرو توجه داشته باشید که این گواهینامه بین 100 تا 150 میلیون تومان متغیر است.

امکان تعویض ناوگان باری با بار پس از 12 سال

سیف السادات از احتمال اسقاط و جایگزینی ناوگان باری خبر داد و تصریح کرد: این شرایط در 12 سال گذشته وجود نداشت و با تفاهم خودروسازان داخلی، این جایگزینی با پرداخت حداقل مابه التفاوت دستمزد انجام شد. این خراش ها را با یک خش جدید جایگزین کنید.

آغاز عملیاتی نوسازی ناوگان باری کشور

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل باری شهرداری های کشور با اعلام این خبر مبنی بر اینکه به زودی نوسازی ناوگان باری کشور به صورت عملیاتی آغاز می شود، گفت: تامین خودرو با مشورت خودروسازان و بهره برداران انجام شده است. . تنها چالش های فنی سامانه و نوسازی این سامانه در حال انجام است، یعنی در آینده نزدیک نوسازی ناوگان باری در کشور انجام خواهد شد.

نوسازی و توسعه ناوگان 5000 باری کشور با موافقت کمیته امداد

خانواده های تحت پوشش و درخواست های واجد شرایط در اولویت هستند

وی ادامه داد: در خصوص نوسازی خودروهای باری نیز برخی از صاحبان خودروهای آسیب دیده نتوانستند به نوسازی خودروهای خود توجه کنند و همچنین در زمینه توسعه هواپیما کسانی که قصد خرید خودرو را داشتند. یک وسیله نقلیه باری توان مالی تامین وسیله نقلیه را نداشت، در این راستا برای حل این مشکل و توسعه و نوسازی ناوگان باری کشور و ایجاد اشتغال، اتحادیه با کمیته همیاری امام خمینی (ره) اقدام کرد.

کمیته امداد برای 5000 وسیله نقلیه باری تسهیلات وام ارائه می کند

سیف السادات در ادامه سخنان خود به نکات این تفاهم نامه پرداخت و به فاز اول این تفاهم نامه برای ارائه تسهیلات برای پرداخت وام 5000 کامیون برای حمایت از توسعه و نوسازی این ناوگان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تسهیلات اعتباری کمیته امداد به متقاضیان واجد شرایط در پنج نقطه برتر اقتصادی کشور و افراد تحت پوشش این کمیته تعلق می گیرد.

وام 300 میلیون تومانی برای خودروهای باری به 5 دهک اول اقتصادی داده شد.

وی کارت صدقه کمیته امداد برای متقاضیان 5000 کامیون باری در کشور را حداقل 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: منابع این کمک ها توسط کمیته امداد تامین می شود و با این تبصره هم کار و هم توسعه انجام می شود. ناوگان حمل و نقل تشکیل شد و حمل و نقل انجام شد. همچنین با ورود خودروهای جدید به چرخه حمل و نقل، انتشار گازها کاهش می یابد و این امر به افزایش ایمنی خودروهای باری کمک می کند.

تفاهم با سه خودروساز داخلی برای توسعه ناوگان کامیون های سبک

سبد خودروهای سبک در کشور ضعیف و فاقد تنوع است

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل بار شهرداری های کشور نیز بر تامین 5 هزار دستگاه کامیون تاکید کرد و گفت: در حال انعقاد قرارداد با خودروسازان برای تامین خودروهای مورد نیاز هستیم. زیرا در حال حاضر سبد خودروهای سبک در کشور ضعیف است و نیازی به تنوع نیست.

یک میلیون دستگاه از این کامیون های فرسوده در کشور وجود دارد

ظرفیت تولید سالانه 200000 دستگاه وانت از خودروسازان داخلی

وی پراید 151 شرکت سایپا، آریسان 2 شرکت ایران خودرو و نیسان زامیاد برای شرکت زامیاد از سه محصول موجود برای عرضه این 5000 خودروی باری در چارچوب توافق با کمیته امداد رونمایی کردند و ادامه دادند: یک میلیون کامیون فرسوده در کشور جریان دارد در حالی که کل تولید کامیون در کشور توسط خودروسازان 200000 کامیون در سال است.

با ظرفیت فعلی تولید این وانت ها، جایگزینی یک میلیون وانت ۵ سال زمان می برد

به گفته سیف السادات، بر اساس ظرفیت تولید سالانه خودروسازان داخلی، اگر تمام ظرفیت تولید را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کامیون در کشور جمع آوری کنیم، نوسازی یک میلیون خودروی خسته همچنان پنج سال زمان می برد. در شرایطی که تعدادی دیگر از خودروها نیز به سن فرسودگی می رسند و یافتن خودروهای باری آسیب دیده کشور دشوار خواهد بود.

چالش های کنونی صادرات خودروهای برقی نو و دست دوم برای حل مشکل تراکم خودروها

وی امکان واردات خودروهای فرسوده را راهکاری مهم برای رفع مشکل تراکم خودروها ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واردات خودروهای فرسوده به دلیل بحث تامین منابع مالی به تعویق افتاده است.

سیف السادات با بیان اینکه برای صادرات خودروهای خارجی نو و کارکرده مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در این زمینه قیمت نهایی برای متقاضیان است، بنابراین تفاوت قیمت خودروهای خارجی به دلیل گران است قیمت و … زمان رسیدن به دست مشتری و با تولید داخلی بسیار بالاست که برای فعالان این حوزه جذاب و به صرفه نیست.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل بار شهرداری کشور در ادامه از قرارداد اتحادیه حمل و نقل بار شهرداری کشور با سه شرکت سایپا، ایران خودرو و زامیاد برای تامین خودروهای پراید 151، آریسان دو و نیسان زامیاد خبر داد. : اگر در تایید استاندارد مشکلی پیش بیاید اگر این خودروها نیایند و استانداردشان تایید شود قطعا تامین 5000 خودرو با مشکل مواجه می شود که پیش بینی می شود منابع مالی از طریق نمایندگی ها تامین شود.

آغاز تحویل 5000 کامیون جدید به متقاضیان تا پایان تابستان

سیف السادات با اعلام روند ثبت نام متقاضیان برای دریافت این 5 هزار خودرو در مرحله اول پس از ثبت نام، تسهیلات دریافت بانک را به متقاضیان ارائه کرد و گفت: پس از این فرآیند به مرحله کار می رویم. این قرارداد تا پایان سال گذشته است. در تابستان در صورت تایید استاندارد خودرو و طی مراحل ثبت نام و بانکی، شماره گذاری توسط پلیس انجام می شود و پس از آن خودروساز خودروهای مورد نظر را به متقاضیان تحویل می دهد.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل ونقل بارانی شهرداری های کشور تصریح کرد: پس از تکمیل ثبت نام و دریافت وام قرض الحسنه مدت تعیین شده از سوی خودروسازان برای تحویل خودروها مشخص می شود، بنابراین در پایان امسال 5000 دستگاه خودرو توسط اتحادیه سازمان های حمل و نقل بار تحویل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا