افزایش مراکز «همسرگزینی»/ تسهیل راه‌اندازی «سمن‌» طی دو هفته

معاون خدمات جوانان وزارت ورزش و جوانان به تشریح اقدامات اصلی این معاونت در دولت سیزدهم پرداخت.

سینا کلهر در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص اقدامات معاون رئیس جمهور در سه سال گذشته گفت: معاونت رئیس جمهور در سه حوزه اقدامات اساسی انجام داده است. در حوزه خانواده برای اولین بار است که مجوز 150 مرکز هماهنگی و میانجیگری ازدواج صادر شده است و این امر فقط در این دولت اتفاق افتاده است به طوری که اکنون در هر استانی مرکز میانجیگری وجود دارد.

وی وجود مراکز طلاق را از ضروریات جامعه ما اعلام کرد و گفت: البته هنوز فرهنگ سازی نشده و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما باید برای رفع آن کمک کنیم.

معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز به تخصصی بودن مراکز مشاوره توجه کرد و ادامه داد: معاونت جوانان با سازمان بهزیستی و سایر مراکز تفاوت هایی ایجاد کرده است به گونه ای که فقط مراکز مشاوره هستند. در زمینه تخصصی. ازدواج که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دگرگونی قابل توجهی در این بخش داشته است.

کلهر در ادامه سخنان خود به آموزش مدیران خانواده نیز پرداخت و گفت: در این دولت حدود 1000 نفر از مدیران خانواده سه مرحله دوره را دیده اند و از موفقیت خانواده می دانند که می توانند به معاونت کمک کنند. در اين زمينه.

معاون سرویس جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع و از دیگر وظایف این معاونت در ارتباط با سمن ها یادآور شد: یکی از کارهایی که 30 سال انجام نشده بود مدتی پیش انجام شد و ساخت سمن ها راحت بود متقاضیان می توانند ظرف دو هفته سه تا پنج نفر را ثبت نام کنند. به نظر می رسد در دو ماه آینده روی موضوع حمایت از سازمان ها برای تبدیل شدن به شریک جایگزین متمرکز شویم.

وی در ادامه سخنان خود به حوزه اشتغال جوانان نیز پرداخت و گفت: معاونت مشاور جوانان پیگیر اشتغال کیفی جوانان بوده و این موضوع در اولویت قرار گرفته است. تنها به کارگیری جوانان کافی نیست. درآمد حاصل از آن شغل باید برای حداقل نیازهای او کافی باشد. الان برای اینکه یک جوان در کلانشهر یک زندگی ابتدایی داشته باشد باید 35 تا 40 میلیون تومان درآمد داشته باشد. ما نباید مشکل را دست کم بگیریم، بلکه باید حداقل استاندارد را در نظر بگیریم.

کلهر تصریح کرد: ما در حوزه کار الگویی طراحی کرده ایم و برای معرفی این نوع کارها و معرفی مدل های کار ارشد مشکلاتی را ایجاد کرده ایم، زیرا بسیاری از جوانان از وجود زنجیره اطلاعی ندارند. مشاغل، و بسیاری از جوانانی که این کار را انجام می دهند، نمی دانند چگونه مهارت های لازم برای آن شغل را کسب کنند. کسب و کارها بین المللی شده اند و با معرفی آنها به راحتی می توانیم از آن قابلیت ها استفاده کنیم. تمهیدات لازم در این زمینه انجام شده و به دولت بعدی واگذار می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا