اجتماعی

افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان/ بازطراحی سامانه نماد با قابلیت‌های جدید

وزیر آموزش و پرورش حرکت به سمت دولت الکترونیک را یکی از اقدامات دولت رئیس جمهور شهیدانه خواند و گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه اقداماتی از جمله راه اندازی و حمایت از سامانه اجرای مدرک معلمی انجام داده است. و مدیریت اعتراضات که منجر به کاهش برنامه های حضوری و افزایش دقت امتیازات به معلمان می شود. این سامانه در حال حاضر یکی از بزرگترین سامانه های خدماتی کشور است که بیش از 50 میلیون سوابق دانش معلمان را در خود جای داده است.

به گزارش شیمیشی، رضامراد صحرایی در صفحه تحریریه خود نوشت: یکی از اقدامات مهم در دولت رئیس جمهور شهید، حرکت به سمت دولت الکترونیک بود که باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعالیت های زیادی انجام داد.

وی به برخی از این وقایع نیز اشاره کرد و نوشت:

– توسعه پنجره خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) و کسب رتبه برتر کشور در بین پورتال های دولتی.

– توسعه و حمایت از سیستم اجرای ارزشیابی معلمان و رسیدگی به شکایات که منجر به کاهش گزارش های حضوری و افزایش دقت معلمان شد.

– اجرای پیش ثبت نام الکترونیکی مدارس و ثبت نام بیش از 4.5 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی در دوره های تحصیلی (1، 7، 10). در سال تحصیلی 1402-1403 (برای اولین بار)

– ثبت اطلاعات هدایت تحصیلی 2 میلیون دانش آموز پایه نهم در هر سال تحصیلی (برای اولین بار)

– بازطراحی سامانه نماد الکترونیکی با قابلیت های جدید و استفاده از آن و اجرای آزمون های غربالگری دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی که منجر به شناسایی و رصد وضعیت افراد در معرض خطر شد.

– معرفی سامانه جدید برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان و تصحیح بیش از 80 میلیون برگه امتحانی از طریق این سامانه در سریع ترین زمان ممکن پذیرفته می شود.

– تحلیل، طراحی و راه اندازی سامانه جذب و استخدام (کارا) که برای فرآیند جمع آوری و گزینش داوطلبان آزمون 1402 و استفاده از فناوری های نوین و استقرار سامانه جامع گزینش (برای اولین بار استفاده می شود.)

– ایجاد جدولی برای مدیران وزارت آموزش و پرورش (BI) که محاسبه شاخص های اصلی سامانه را به صورت آنلاین با ایجاد انبار داده بزرگ چند صد میلیونی از داده های دانش آموزان و کارکنان نشان می دهد.

– همکاری در ایجاد یکپارچگی و راستی‌آزمایی بانک‌های اطلاعاتی ملی و ارتقای وب‌سایت آموزش و پرورش به عنوان پربازدیدترین آدرس اینترنتی کشور در سال 1402.

ایجاد سامانه الکترونیکی برای مدیریت، هدایت و نظارت بر حلقه های تربیت معلم ابتدایی در بستر LTMS و ثبت اطلاعات و آمار بیش از 180000 معلم شرکت کننده در دوره های توانمندسازی.

طراحی و استقرار سامانه واحد خدمات رسانی و نظارت در بستر الکترونیک با رویکرد شفاف سازی فرآیندها بر اساس جهت گیری دولت مردمی (برای اولین بار)

– اجرای کامل و به موقع مصوبات و قوانین مرتبط با دولت الکترونیک (ارائه 100 درصد (مجموعا 5 سرویس) خدمات دستگاه مصوب در پنجره ملی هوشمند دولت (برای اولین بار)

– دریافت 8 وب سرویس استعلام آنلاین از آژانس ها و موسسات (برای اولین بار)

– ایجاد بانک اطلاعات مرکزی حقوق و دستمزد کشوری جهت ارسال و جمع آوری حقوق و دستمزد مستمر و غیر مستمر کارکنان استانی.

تمام خدمات کودک را به والدین ارائه می دهد و به طور خودکار اطلاعات کودک را هنگام ورود به بیش از 6 میلیون والدین دانش آموز نمایش می دهد.

برنامه ریزی الکترونیکی کودکان 6 ساله برای سنجش ورود یک میلیون دانش آموز در سال تحصیلی 1402-1401 و 1.3 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی 1403-1402 (برای اولین بار)

– رویکردهای نوین فناوری آموزشی با تاکید بر آموزش الکترونیکی و آشنایی با نرم افزارهای کاربردی در حوزه آموزش.

– یکپارچه سازی سیستم های مالی آنلاین والدین و مدارس خارج از کشور (برای اولین بار)

– پذیرش مدرک آنلاین از طریق سامانه emt.medu.ir طبق دولت الکترونیک

– اطلاعات 1500 دانش آموخته استانی جهت آمادگی در کنکور (برای اولین بار) در سامانه صحت بارگذاری شده است.

– استقرار سامانه ملی شناسایی و یافتن بازماندگان تحصیل برای اولین بار در کشور (سامانه شهید محمود)

– تامین منابع مالی مرکز علم و فناوری و نظارت بر روند تهیه نظام حقوق و دستمزد کارکنان مرتبط با سیستم یکپارچه مالی (حقوق آنلاین) با هدف شفافیت مالی و همچنین ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات غیر مستمر. در سیستم مدیریت اضافی و غیر مستمر از جمله اقداماتی برای کنترل منابع و نظارت مالی قبل از پرداخت انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا