افزایش احتمال ابتلا به کرونا در بیماران سوخته / چهارشنبه‌سوری در خانه بمانید

رئیس بیمارستان مجاری مطب مطهری با اشاره به افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بین افراد مبتلا به سوختگی ، در مورد درمان این بیماران گفت: تجهیزات اساسی وجود دارد اما تجهیزات پزشکی مدرن در دنیا وجود ندارد زیرا توانایی مالی نداریم بسیاری از ابزارها و تجهیزات به دلیل مجازات ها. “ما ارائه می دهیم.

در مصاحبه ای با شیمیشی ، دکتر مصطفی دهمردهی وی گفت: تا دیروز (یکشنبه 24 اسفند) 12 نفر به دلیل حوادث روز چهارشنبه به بیمارستان ما مراجعه کردند که 8 نفر آنها با آمبولانس تحت درمان قرار گرفتند و 4 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند و در حال کار هستند. حال عمومی این 4 نفر است بد نیست ، با این حال ، آسیب ها شدید بودند. بیشتر این 12 نفر هنگام ساخت مواد قابل احتراق مانند غارها زخمی شدند. دو مظنون وجود دارد که منزوی شده اند.

وی افزود: معمولاً قربانیان سوختگی تا زمانی که در هنگام حادثه فقط یک چشم یا دست آسیب نبیند به بیمارستان ما در تهران مراجعه می کنند که در این صورت فرد آسیب دیده به بیمارستان فارابی یا حضرت فاطمه (س) منتقل می شود.

وی گفت: سال گذشته 84 نفر در حوادث روز چهارشنبه در سوریه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که 22 نفر از آنها به بیمارستان منتقل و 62 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی در مورد احتمال بیماری بیماری کرونا قلب در افراد مبتلا به سوختگی اظهار داشت: هیچ تحقیق خاصی در این زمینه انجام نشده است اما هر بیماری که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد خطر بیماری بیماری کرونا قلب و … را افزایش می دهد. گناهان بنابراین ، خطر بیماری بیماری کرونا قلب در افراد دچار سوختگی نیز افزایش می یابد.

وی در مورد هزینه های درمان آتش نشان داد: “در حال حاضر بیشتر هزینه ها توسط دولت و شش درصد توسط بیماران پرداخت می شود و چون منابع مالی اکثر بیماران ما محدود است ، ما آنها را به صورت رایگان معالجه می کنیم “متاسفانه بسیاری از عملیات احتراق تحت پوشش بیمه نیستند. در بیمارستان های دولتی هر نرخ سوختگی حدود 4 میلیون تومان هزینه دارد. اکنون که ما با افزایش قیمت اکثر تجهیزات مورد نیاز برای درمان آتش سوزی روبرو هستیم ، در حالی که تعرفه ها خیلی بالا نیست و بیمارستان های دولتی بدهکار هستند و بدون کمک وزارت بهداشت ، درمان بیماران با آتش سوزی واقعاً دشوار است. ، ما همه را ورشکست خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تعداد آتش سوزی ها سالانه 250 تا 300 هزار آتش سوزی است ، گفت: حدود 3000 نفر جان خود را از دست دادند. دست و صورت معمولاً بیشترین آسیب را هنگام کار با مواد قابل احتراق در چهارشنبه سوری می بینند.

رئیس بیمارستان سوزاندن مطهری مطهری درباره تأمین تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران سوختگی گفت: ما تجهیزات اولیه را داریم اما تجهیزات مدرنی که در دنیا استفاده می شود را نداریم. به دلیل مجازات ها ، ما نمی توانیم بسیاری از ابزارها را پیدا کنیم زیرا بسیار گران هستند یا تحت هیچ شرایطی به ما فروخته نمی شوند.

وی افزود: ما از مردم می خواهیم چهارشنبه سوری امسال خانه های خود را ترک نکنند زیرا این امر خطر بیماری عروق بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد و از طرف دیگر ، برخی اوقات ناخواسته توسط مواد قابل اشتعال و مواد منفجره آسیب می بینند. خانواده ها باید مراقب باشند که چیزهای خطرناک را به طور یواشکی به فرزندان خود عرضه نکنند.

وی در خاتمه افزود: در حال حاضر با مشکل کمبود تخت روبرو نیستیم اما اگر بیمارستان ناگهان شلوغ شود و به طور مثال 100 بیمار دور هم جمع شوند ، با مشکل روبرو خواهیم شد. ما از ابتدای ماه مارس آماده هستیم ، برای روز سه شنبه کاملا آماده هستیم تا در صورت آسیب دیدگی افراد بتوانیم سریع آنها را معالجه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا