اصلی ترین عامل سلامت، استحکام و تعادل قوا در خانواده

زنان و مادران ما مفتخرند که روز یادبودشان با الگوی فاطمی پیوند خورده است. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) «کوثری» است که خداوند وجودش را برکت داده است. گرانبهاترین گوهری است که به بشر داده شده است.
فاطمه (سلام الله علیها) انسان کاملی است و شکل نام ستاره خدا و «ام ابیها» است.
بشریت مدیون حضرتش است و از چشمه دین نبوی روز به روز بر همه موجودات می بارد.
مادر در خانواده اساس عشق و محبت و پیوند دلها را می گذارد و منشأ تولد و تربیت فرزندانی است که هر یک به دیگری وابسته است آن پاکی وجدان و روحیه تعاون و پیوند. دوستی اتفاق نمی افتد.
نشان دادن روحیه مادری عامل اصلی سلامت، قدرت و تعادل قوا در خانواده است که روحیه عطوفت، گذشت و فداکاری را زنده نگه می دارد. در نظام آفرینش زن و مرد هر دو جزء نظام خلقت هستند و تشکیل خانواده اولین پایه تربیتی است که کرامت انسانی که موهبتی الهی است در آن تثبیت می شود. خانواده بر اساس عقد ازدواج است و ازدواج رکن اصلی و مهمترین نهاد اجتماعی است که خانواده است. سلامت، استحکام و اقتدار عاطفی و منطقی خانواده در گرو درک و بینش اعضای خانواده است که نکته کلیدی برنامه ریزی آن است. کانون گرم خانواده نیازمند آسایش و آرامش، انسانیت و مهربانی و جایگاه محبت و محبت است که در وجود همسر و مادر آرام بگیرد و آسایش پیدا کند.
سخنان زیبای حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: زن معلم مردم است، سرچشمه همه خوشبختی ها از دامان زن است و سعادت و بدبختی کشور ما به خاطر وجود زن است. ”
قانون آرامش خاطر یک اصل مهم است که بر محارم و محارم و اعضای خانواده حاکم است. همه این نعمت ها و وابستگی ها مربوط به جثه زن است که منشأ رشد اعضای وابسته است. جایگاه زن اساس قانون رحمت و رازداری است و رکن اصلی خانواده رحمت، زن است. یک زن غریبه ها و غریبه ها را دوست صمیمی می کند و با افزایش نسل دو خانواده را به هم پیوند می دهد.
در دین مبین اسلام، زن و تنظیم حقوق و حیثیت او جزء حق الهی است و هرکس حرمت او را تجاوز کند مشروع و قابل تعقیب نیست و رضایت زن در این مورد گرفته نمی شود. رهبر به موضوع امنیت زنان در داخل و خارج خانواده توجه کرد و خواستار تدوین قوانین سختگیرانه مجازات برای متخلفان شد.
اولین و اساسی ترین کار زن، مادری و تربیت فرزند و مسئله ازدواج است. جایگاه زن ویژگی های خاصی دارد. زمان انجام وظیفه او سریعتر از سن مرد است. تغذیه کودک در دوران بارداری و کودکی وظیفه مادر است.
نظافت یک زن مهمترین عنصر شخصیت او و وسیله ای برای ایجاد تعادل و تکمیل شخصیت اوست. مولفه های حکومت اسلامی باید خانواده را مبنای همه طرح ها و پروژه ها قرار دهند و هیچ کاری بدون برچسب خانواده پایه گذاری نشود.

دکمه بازگشت به بالا