ورزشی

استقلال و جام هایی که به پرسپولیس تقدیم کرد!

آفتاب نیوز :

استقلال در حالی سه هفته مانده به پایان صدر جدول و در نهایت قهرمانی را به پرسپولیس هدیه داد که می توانست با شکست نساجی و با توجه به دو بازی راحت تر در دو هفته پایانی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تساوی بدون گل مقابل نساجی، اما کار شاگردان نکونام را خراب کرد تا این تیم در نهایت با امتیاز 67 امتیاز نایب قهرمان شود و حسرت دیدار مقابل نساجی تا سال های سال در دل هواداران این تیم بماند.

این، اما اولین باری نبود که استقلال در هفته های پایانی جام قهرمانی را به پرسپولیس تعارف می کند. از اولین دوره لیگ برتر تا کنون استقلالی ها در سه هفته پایانی، چهار قهرمانی را در حساس ترین نقطه فصل به پرسپولیس تقدیم کرده اند.

لیگ اول: وقتی ملوان کل ایران را سورپرایز کرد

استقلال در هفته آخر لیگ درحالی مهمان ملوان در انزلی بود که برای قهرمانی تنها نیاز به یک مساوی داشت. چندصد کیلومتر آن طرف تر و در ورزشگاه آزادی پرسپولیس نیم نگاهی به قهرمانی داشت و باید فجر سپاسی را شکست می داد. هیچکس، اما انتظار لغزش استقلال مقابل ملوان را نداشت، اما در نهایت انزلی چی ها با برد یک برصفر، فرصت قهرمانی را به پرسپولیس دادند و شاگردان پروین نیز با برتری مقابل فجر به بهترین شکل از آن استفاده کردند و در نهایت فاتح نخستین دوره لیگ برتر شد.

لیگ هجدهم: یحیی قهرمانی را از استقلال گرفت!

با وجود شکست تلخ آبی ها در دربی که با پنالتی خراب کردن فرشید اسماعیلی همراه بود، استقلال این شانس را داشت تا با برد مقابل پدیده در مشهد نهایت استفاده را از تساوی پرسپولیس و سپاهان در آزادی ببرد و دو هفته مانده به پایان لیگ صدرنشین شود. استقلال، اما در این دیدار با گلی که از یار سابق یعنی بهنام برزای دریافت کرد، فرصت صدرنشینی و قهرمانی را از دست داد تا پرسپولیس برای سومین سال متوالی به این مهم دست یابد. ضمن آنکه هدایت پدیده در آن دیدار برعهده یحیی گل محمدی بود.

لیگ بیست و دوم: شکست در سرنوشت ساز دربی سال های اخیر!

در حالی که سپاهان، استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی بودند، در هفته بیست و ششم سرخابی های پایتخت باید در مصافی سرنوشت ساز مقابل هم قرار می گرفتند. حتی یک مساوی هم برای شاگردان ساپینتو در این بازی بد بنظر نمی رسید، اما در نهایت پرسپولیس با تک گل عیسی از سد استقلال گذشت تا با مساوی سپاهان مقابل ملوان در همان هفته، جام قهرمانی در پایان فصل به پرسپولیس برسد.

لیگ بیست و سوم: بازهم ساکت از استقلال جام گرفت!

در نهایت لیگ امسال نیز به تلخ ترین شکل ممکن برای استقلال و هوادارانش به پایان رسید. شاگردان نکونام با وجود آنکه بیست و سه هفته پیاپی در صدرجدول بودند، با یک مساوی بدموقع در قائمشهر صدرنشینی را به پرسپولیس تعارف کردند و شاگردان اوسمار نیز نهایت استفاده را بردند و به صدر رسیدند. صدرنشینی ای که در نهایت منجر به قهرمانی سرخپوشان شد.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا