علمی و پزشکی

ارتباط رشته مامایی با مبحث فرزندآوری و سلامت مادر و نوزاد

معاون وزیر بهداشت گفت: رشته مامایی ارتباط عمیقی با سلامت مادران و نوزادان دارد، بحث زایمان و خدمات شبکه شبکه ای که باید هر روز بیش از پیش توسعه یابد.

به گزارش شیمیشی و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سعید کریمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما و ماما با وجود گرامیداشت روز ماما و تمامی خادمان زحمتکش کشورمان و با گرامیداشت روز شهادت دفاع از سلامت گفت: نباید گمنام باشد چرا که هر مردی در زمان تولد فرزندان خود عملاً خدمات ماما را دریافت کرده و قدر این خدمت را دانسته است.

وی افزود: بهورزان کشور با وجود ماماهای خود در دوران شیوع کرونا از خدمات خالصانه خود دست برنداشتند و موفقیت نسبی امروز ما در کنترل ویروس کرونا حاصل تلاش همه آحاد جامعه و بالاتر از همه است. اما اگر امروز تعداد فوتی‌های ما یک نفر کاهش یافته و میزان ابتلا به این بیماری کاهش یافته است، به این معنی نیست که این آمار همیشه ثابت خواهد بود، بلکه باید همیشه هوشیار بود. نرخ مرگ و میر چند صد نفری داشت. پس نباید غفلت کرد و بی پروا ممکن است دوباره به این ویروس مبتلا شویم.

وی گفت: بر روی بنر مراسم 100 سال افتخار مادربزرگ نوشته شده است. در واقع 100 سال از اولین دوره بررسی رسمی آموزش مامایی می گذرد و اگر به طب ایرانی نگاه کنیم، حرفه مامایی در کشور ما سابقه ای هزار ساله دارد و 100 سال تنها بخشی کوچک از آن را به خود اختصاص داده است. تاریخ ..

کریمی در ادامه تصریح کرد: هافبک تیم بسیار پرتلاش و پرتلاشی است و همیشه از نظر سرویس آماده است. از آنجایی که تولد تک تک نوزادان از قبل اعلام نشده و زمان و مکان آن مشخص نیست، بدون نگرانی از مشکلات موجود عاشقانه کار می کنند و همین امر مسئولیت و بار ما را نیز سنگین می کند تا بتوانیم پاداش زحمات آنها را بدهیم.

وی گفت: در حوزه مامایی ارتباط عمیقی با سلامت مادر و نوزاد، بحث زایمان و خدمات شبکه شبکه وجود دارد که باید هر روز بیشتر از دیروز رشد و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا