اجتماعی

اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس‌های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه‌های شارژ

مدیرعامل اتحادیه سراسری حمل و نقل مسافر شهری از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان کرج خبر داد و گفت: با همکاری و مشارکت شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه سراسری حمل و نقل مسافر شهری، شرکت ایران اودرو دیزل. و شهرداری کرج، برای تحویل اتوبوس های برقی، برای مسافران و مسافران، مسافران را هدایت می کنند. اولین سری اتوبوس های برقی رسما وارد اداره حمل و نقل عمومی شهرستان کرج شد و مقصد بعدی این اتوبوس ها شهر اراک است.

مرتضی زمانی در گفت وگو با شیمیشی. وی به ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اشاره کرد و گفت: با همکاری و مشارکت شهرداری و سازمان دهیاری ها و دهیاری ها، اتحادیه حمل و نقل مسافر شهرها، شرکت ایران کودرو دیزل و شهرداری کرج اولین سری اتوبوس های برقی به طور رسمی وارد ناوگان عمومی شهر کراز شد.

وی همچنین گفت: این اقدام در راستای توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و پیرو هماهنگی با شرکت های خودروسازی برای تولید انبوه اتوبوس های برقی انجام شد.

زمانی ادامه داد: با حمایت دولت و توجه ویژه وزیر کشور به استفاده از اتوبوس و تاکسی برقی در حمل و نقل عمومی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم. ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کراز گامی مهم در راستای تحقق این هدف و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است.

وی به اهمیت آماده سازی زیرساخت های لازم برای استفاده از هواپیماهای برقی اشاره کرد و گفت: توسعه این صنعت نیازمند همکاری همه نهادهای مرتبط است. در این راستا از دولت تقاضا داریم در ساخت زیرساخت های لازم از جمله احداث ایستگاه های شارژ و تامین اعتبار لازم به ما کمک کند.

زمانی در ادامه سخنان خود به طرح اتوبوس های برقی برای ورود به شهرهای دیگر پرداخت و گفت: پس از کراچ، اراک نیز محل تردد اتوبوس های برقی می شود. در این راستا 20 دستگاه اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تهیه و بخشی از آنها به شهرداری مذکور واگذار شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از اتوبوس های برقی به عنوان نسل جدید حمل و نقل عمومی نقش اساسی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان دارد. امیدواریم با همکاری و حساسیت تمامی نهادهای مرتبط شاهد افزایش استفاده از این خودروهای پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای کشور باشیم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا