اجتماعی

ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۴۱۱ هزار نفر/ افزایش ۴.۵ درصدی مصدومان تصادفات تاکنون

هلال احمر اعلام کرد از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از 411 هزار نفر از خدمات این جمعیت در حوزه های مختلف بهره مند شده اند.

به گزارش شیمیشی، مرکز خدمات مشترک کشوری هلال احمر دومین بیانیه خود را درباره پروژه نوروز 1403 منتشر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

1. در فاصله شش روزه از آغاز طرح نوروزی هلال احمر از 3 اسفند 1402 تا امروز، 838 عملیات و خدمات امدادرسانی بفرانبار یک برای کمک به شهروندان در حوادث مختلف انجام شد که 407 مورد آن با موفقیت انجام شد. باعث تصادفات جاده ای شد. چرا که در تصادفات جاده ای در 85 عملیات فنی مسافرانی که در خودروهای تصادف گیر کرده بودند با تلاش امدادی نجات پیدا کردند. این میزان رهاسازی حکایت از شدت تصادفات رانندگی در حومه شهرها دارد و آمار و اطلاعات توزیع شده حاکی از افزایش 4.5 درصدی مجروحان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که یکی از دلایل آن است. . بارندگی‌های اخیر و لغزندگی جاده‌ها باعث می‌شود مسافران راه صحیح رانندگی در چنین شرایطی را در جاده‌های برون شهری ندانند.

2. با تلاش امدادگران 3378 نفر در اورژانس ماندند و 243 نفر در راه بودند. همچنین 324 مصدوم نیز توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی و 164 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

3. با شروع فعالیت مرکز ملی خدمات تلفیقی جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی 1403 تا امروز 271 هزار و 62 نفر از خدمات انسانی اعضای سازمان جوانان هلال احمر بهره مند شده اند. خدمات نقطه ایمنی و سلامت نوروزی، محیط دوستدار کودک، تیم های سحاب و امدادرسانی به این جمعیت.

4. در این مدت 29 هزار و 963 نفر با اجرای طرح های درمانی و درمانی به داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور مراجعه کرده اند. همچنین 25 هزار و 684 نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حج بهره مند شده اند.

5. به طور کلی در شش روز اول راه اندازی طرح خدمات تلفیقی هلال احمر نوروز با مشارکت و تلاش 76 هزار و 644 امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت 4258 پایگاه و مرکز، خدمات لازم ارائه شد. به 411 هزار و 281 نفر داده شده است.

6. در 5 استان ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و خورستان نیروهای امدادی هلال احمر برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی همچنان در حالت آماده باش هستند.

در هر کجای ایران که باشید و نیاز به کمک داشته باشید، امدادگران هلال احمر در اسرع وقت در کنار شما خواهند بود. شماره تماس اورژانس هلال احمر 112 به صورت 24 ساعته پاسخگو و امدادرسانی به حادثه دیدگان در سراسر کشور است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا