اخراج بی‌سابقه کارمندان گوگل! – شیمیشی

گوگل حدود 1000 کارمند را که روی پشتیبانی سخت افزاری، صوتی و فنی گوشی پیکسل کار می کردند، اخراج کرده است. این شرکت آخرین اقدام خود را به عنوان بخشی از “فرایند کاهش هزینه” توصیف می کند.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: ما باید هزینه های شرکت را برای سرمایه گذاری مسئولانه در اولویت ها و فرصت های مهم کاهش دهیم و برای انجام این کار باید برخی از عناوین شغلی را حذف کنیم.

گوگل قبلا گفته بود که چندین عنوان شغلی را حذف خواهد کرد که بیشتر آنها در زمینه سخت افزار و واقعیت افزوده هستند. در همین راستا، گوگل دوازده هزار کارمند را در سال 2023 اخراج کرد. این 6 درصد از کل کارمندان است.

اخراج بی سابقه کارمندان گوگل!

این اقدام گوگل با واکنش های زیادی روبرو شد. اتحادیه کارگران آلفابت (شرکت مادر گوگل) حذف عناوین شغلی گوگل در شبکه اجتماعی X را “اخراج بی معنی” می نامد. این اتحادیه می‌نویسد: «کارمندان گوگل هر روز سخت کار می‌کنند تا محصولات عالی را به کاربران ارائه کنند و این شرکت نمی‌تواند کارمندان خود را اخراج کند و در عرض سه ماه میلیاردها دلار درآمد کسب کند. ما به امنیت شغلی نیاز داریم.»

اما گوگل تنها شرکتی نیست که کارمندان خود را اخراج کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، متا همچنین در سال 2020 نزدیک به 20000 عنوان شغلی را از دست داد و شاهد افزایش 178 درصدی سهام بود. همچنین اسپاتیفای اعلام کرد که 17 درصد از کارکنان خود را برای کاهش هزینه ها اخراج می کند.

به نظر می‌رسد اخراج‌های اخیر و احتمالاً ادامه‌دار گوگل با فشار آن برای هوش مصنوعی ارتباطی نداشته باشد. گوگل اکنون در تلاش است تا با رقیب خود مایکروسافت رقابت نزدیکی داشته باشد و برای این منظور نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در زمینه هوش مصنوعی دارد. در نتیجه چاره ای جز کاهش تعداد نیروهای خود ندارد.

227227

دکمه بازگشت به بالا