استان ها

کلاهبرداری میلیاردی یک خانم از شهروندان همدانی در پوشش میوه فروشی!

به گزارش خبرگزاری شیمیشی از همدان، سرهنگ محمد باقر زارعی با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنان مبالغی به سرقت رفته است، با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: پس از دریافت اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا همدان اضافه کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید میوه از یک میوه فروش سیار حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرهنگ زارعی خاطرنشان کرد: ماموران با بررسی های تکمیلی و همه جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند این فرد را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، مجرم را دریکی از استان های مجاور دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا همدان منتقل کنند.

وی اظهار داشت: متهمه که خانمی جوان بود پس از مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس، لب به اعتراف گشود به کلاهبرداری از هشت نفر با این روش به ارزش ریالی حدود ۲ میلیارد ریال اعتراف، و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: متهمه به همراهی ۲ نفر دیگر اقدام به کلاهبرداری به روش اسکمیر در نقاط مختلف کشور کرده بود که شناسایی دیگر مالباختگان نیز در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

سرهنگ زارعی از شهروندان خواست حین خرید به هیچ وجه رمز کارت بانکی شان را در اختیار فروشندگان قرار نداده و رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند.

وی یادآور شد: همچنین شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا