اثر تمیزی دندان و لثه بر جلوگیری از حمله قلبی

آفتاب نیوز:

تیمی از محققان دانشگاه میشیگان بیش از 2000 بیمار را که در سال 2017 دچار حمله قلبی شده بودند مورد مطالعه قرار دادند. این بیماران بین سال های 2016 و 2018 مراقبت های پریودنتال یا تمیز کردن دندان ها یا مراقبت های دهانی را دریافت نکردند.

به گزارش MedicineNet، یک مطالعه نشان داد افرادی که مراقبت های دندانی نداشتند، طولانی ترین مدت بستری شدن در بیمارستان را پس از حمله قلبی داشتند. در این میان، بیمارانی که مراقبت‌های پریودنتال منظم دریافت می‌کردند، کمترین مدت بستری و بیشترین تعداد ویزیت‌های پیگیری را در ماه بعد داشتند.

دکتر. رامش نالیا، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «نتایج ما نشان می دهد که سلامت پزشکی و دندان ارتباط نزدیکی با هم دارند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که انجام اقدامات پزشکی بدون توجه به سلامت دهان و دندان بیمار اشتباه است.

بر اساس این مطالعه، بین گروهی که مراقبت از لثه و مسواک را دریافت کرده بودند، در مقایسه با گروهی که مراقبت های دندانی دریافت نکردند، تفاوت آماری معنی داری وجود نداشت.

در حالی که این مطالعه رابطه علت و معلولی بین بیماری لثه و بیماری قلبی را نشان نداد، این نوع مطالعه به درک رابطه بین سلامت دهان و دندان و سلامت کلی اهمیت می دهد.

نالیا گفت: “ارتباط بهتر بین تیم های پزشکی و دندانپزشکی می تواند مداخله زودهنگام را برای اطمینان از سلامت دهان در بیماران مبتلا به عوامل خطر بیماری قلبی افزایش دهد.”

دکمه بازگشت به بالا