اثربخشی واکسن کووبرکت روی گونه انگلیسی، هندی و آفریقایی/نحوه نگهداری واکسن های دپو شده

فرمان اندامام ، مدیر گروه تحقیقاتی تولید واکسن در فرمانده کویران برکت ، گفت: “ما برنامه ای برای تولید واکسن کویران برکت داریم که بر اساس آن 3 میلیون مورد واکسن در ماه ژوئن تولید می شود”. به بیش از 18 میلیون مورد رسیده است.

به گزارش شیمیشی ، حسن سلیلی در نشست با خبرنگاران با موضوع گزارش پیشرفت مرحله سوم آزمایشات بالینی تزریق کویران ایران برکت ، با بیان اینکه اثربخشی و ایمنی تزریق یک سوال است و تولید انبوه سوال دیگری است ، گفت: از آغاز دستور کار کار تولید انبوه. ما دو مرحله صنعتی و نیمه صنعتی را ارزیابی کردیم و در خط نیمه صنعتی دو خط تولید در fefafarmad شروع کردیم. در آینده نزدیک ، فاز دوم تولید صنعتی عملیاتی می شود.

وی افزود: عملیات فاز اول تولید صنعتی مدتی قبل انجام شد و هم اکنون یک میلیون مورد واکسیناسیون آماده کرده ایم و پس از اتمام مراحل قضایی آماده ارائه آنها به وزارت بهداشت هستیم.

جلیلی با بیان اینکه طبق برنامه ما برنامه ای داریم که براساس آن 3 میلیون مورد واکسیناسیون در ماه ژوئن تولید می شود ، توضیح داد: ما در ماه جولای ظرفیت را افزایش می دهیم و در ماه سپتامبر به 18 میلیون مورد خواهیم رسید. همزمان با ایجاد خطوط جدید صنعتی ، محققان روی کارایی کار کردند و کارایی افزایش یافت و ما توانستیم خطوط تولید را به تعداد قابل قبولی کار کنیم.

فرمانده گروه تحقیقاتی تولید واکسیناسیون فرمانده فرمان اندمام و سرپرست تیم تولید واکسیناسیون کوایران برکت در مورد چگونگی خلاص شدن از شر سوزن های ثبت شده گفت: واکسن هایی که تولید می شوند دارای دمای ذخیره سازی و سن تأیید هستند. کارخانه fafafarmad شعبه ای از گروه Bar Barrug Drug Bar است و زیرساخت های گسترده ای دارد و ما برای حفاظت هیچ مرزی نداریم. ما از قابلیت های گروه پزشکی برکت استفاده می کنیم.

وی درباره مطالعه اثر بخشی واکسن روی گونه های هندی و آفریقایی اظهار داشت: واکسیناسیون گونه های انگلیسی را تحت تأثیر قرار می دهد. درباره خواندن نمونه های آفریقایی و هندی ما هنوز نمونه خالصی برای پرورش در آزمایشگاه دریافت نکرده ایم و از ما خواسته شده است که در صورت وجود نمونه خالصی پیدا کنیم. ما آماده هستیم که انواع دیگر را نیز کشف کنیم.

جلیلی درباره زمان ارائه مدارک به سازمان بهداشت جهانی گفت: “یک گروه کاری از مشاوران و کارشناسان تشکیل شده است و آنها روزانه کار می کنند.” مستندات زیادی باید تهیه شود. ما گام به گام و گام به گام پیش می رویم ، با پیشرفت کار بالینی ، مدارک لازم را تهیه می کنیم و پس از تکمیل ، آنها را به سازمان بهداشت جهانی ارائه می دهیم.

درباره نگرانی در مورد موج تاج پنجم در طول تابستان / تابستان توضیح دهید

به گزارش شیمیشی ، دکتر پیام طبرسی ، نویسنده اصلی تحقیق و عضو تیم علمی واکسن “کویران برکت” ، گفت که مراحل اول و دوم آزمایش بالینی واکسن کووایران برکت موفقیت آمیز بوده و به طور کلی این واکسن نتایج خوبی داشته است. واکسیناسیون اگر واکسیناسیون را گسترش ندهیم ، موج پنجم بیماری را در اوایل تابستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کوایران نعمت سوزنی است که تمام دانش ایرانی را در خود پشت سر گذاشته است و از این نظر بسیار مهم است ، ادامه داد: از روز اول ، ما با تمام وجود به سوزن ایمان داشتیم زیرا مراحل آن به وضوح دنبال می شد. دور اول و دوم موفقیت آمیز بود و نتایج خوبی به دست آمد.

وی افزود: اکنون اطلاعات کافی برای انتقال این واکسن به واکسن عمومی وجود دارد ، اگر واکسیناسیون را گسترش ندهیم ، در اوایل تابستان موج پنجم بیماری را خواهیم داشت.

رئیس تحقیقات و عضو تیم علمی تزریق برکت کویت در ایران گفت: “البته این به معنای عدم واردات نیست ، اما تزریق برکت نیز آماده ورود به تزریق عمومی است.” امیدواریم به هیچ وجه با کرونا مشکلی نداشته باشیم.

طبرسی بعداً در سخنان خود افزود: “ما نمی خواهیم وزارت بهداشت را تحت فشار قرار دهیم ، سازمان غذا و دارو بررسی خواهد كرد و در صورت صلاحدید اجازه می دهند.” در همان زمان نتایج به سازمان بهداشت جهانی ارائه می شود ، روند خواندن بسیار دقیق و واضح بود و از دقت بالایی برخوردار بود.

نویسنده اصلی این مطالعه و عضو تیم علمی واکسیناسیون کویت ایران برکت گفت: “خوشبختانه واکسیناسیون عوارض جانبی عمده ای مانند مرگ و لخته شدن خون نداشته است.” اثرات متداول مانند تب و درد در محل تزریق و در بدن طبیعی گزارش شده است. واکسیناسیون ایمن است و امیدواریم با واکسیناسیون گسترده جهانی ، فشار درموجودات بعدی بیماری را در اسرع وقت کاهش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا