اجتماعیترندهای کسب و کار

اتریش چگونه کشوری است؟

بررسی کشور اتریش

کشور اتریش تقریباً 8.7 میلیون نفر جمعیت دارد که در اروپای مرکزی قرار گرفته است. این کشور با جمهوری چک و آلمان در شمال، اسلواکی و مجارستان در شرق، اسلوونی و ایتالیا در جنوب و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز است. وسعت اتریش 83،878 کیلومتر مربع(32385 مایل مربع) است و دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی می باشد. اتریش بین رشته کوه های آلپ قرار گرفته است. اکثریت جمعیت اتریش به زبان آلمانی که زبان رسمی کشور است، صحبت می کنند. سایر زبان های رسمی کرواتی، مجارستانی و اسلوونی می باشد.اتریش نماینده پارلمان دموکراسی است. پایتخت و بزرگترین شهر اتریش با جمعیت بیش از 1.8 میلیون نفر، وین می باشد. اتریش یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است که تولید ناخالص داخلی سرانه آن 46.972 دلار(برآورد سال 2018) است. این کشور سطح کیفیت زندگی را توسعه داده و در سال 2016 به دلیل شاخص توسعه انسانی خود در رتبه 24 جهان قرار گرفته است.اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل متحد است، در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوست و بنیانگذار OECD شد. اتریش همچنین در سال 1995 توافقنامه شینگن را امضا کرد و ارز اروپایی، یورو را در سال 1999 به تصویب رساند.

ویزای تحصیلی اتریش: به عنوان یک جمهوری فدرال، اتریش از نه ایالت مستقل(که به آن استان نیز گفته می شود) تشکیل شده است: بورگن لند، کارینتیا، اتریش پایین، اتریش فوقانی، سالزبورگ، استایرا، تیرول، وراربرگ و وین.جمهوری اتریش در سال 1919 تأسیس شد و در 1938 در انشلوس، توسط آلمان اشغال شد. این وضعیت تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 ادامه یافت و پس از آن اتریش توسط متفقین اشغال و قانون اساسی دموکراتیک سابق آن احیا شد. در سال 1955، پیمان دولت، اتریش را به عنوان یک کشور مستقل مجدداً تأسیس کرد و به اشغال آن پایان داد.

اقتصاد کشور اتریش

اتریش به عنوان یکی از مرفه ترین و پایدارترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شرایط ایده آل را به سرمایه گذاران خود ارائه می دهد. با در نظر گرفتن اعضای جامعه، اقتصاد اتریش می تواند به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد شناخته شود. اتریش همچنین دارای یک سیستم امتحان شده و آزمایش شده از مشارکت اقتصادی و اجتماعی است که به طور سنتی در سیاست های دستمزد و هزینه، نقش قوی و به سزایی داشته است.اتریش یک کشور صنعتی بسیار پیشرفته و دارای بخش خدمات مهمی است. مهمترین آن ها صنایع مواد غذایی و لوکس، مهندسی مکانیک، ساخت فلز، مواد شیمیایی و ساخت وسایل نقلیه است.در زمینه کشاورزی، اتریش شاهد گرایش شدید به سمت کشاورزی ارگانیک است. با سهم کلی 22٪، مزارع ارگانیک در اتریش جایگاه اصلی را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آورده است.

اقتصاد کشور اتریش

در مورد مواد اولیه و تولید انرژی، اتریش می تواند منابع فراوانی را به خود اختصاص دهد. این کشور از منابع طبیعی سنگ آهن، فلزات غیر آهنی، مواد معدنی مهم و زمین برخوردار است. رشد مداوم بخش صنعت، به طور فزاینده نیاز به واردات تکمیلی دارد. این مسئله در مورد سوخت ها، منابع انرژی و صنعت تولید برق نیز صادق است.اتریش منابع نفت و گاز طبیعی خود را دارد. نیروگاه برق به طور مداوم در حال گسترش است و همین امر باعث می شود، اتریش به عنوان رهبر در زمینه انرژی برق در اتحادیه اروپا شناخته شود.صنعت اتریش تمام شاخه های تولیدی از کالاهای اساسی گرفته تا تولید محصولات فرآوری شده را شامل می شود. ساخت کارخانه ها و سیستم ها(شامل برنامه ریزی، تحویل و مونتاژ تأسیسات تولید)، سهم مهمی را به خود اختصاص می دهد. این بخش به خصوص بخش الکترونیک(از جمله، تولید مدارهای مجتمع)، به شدت صادرات محور است.اتریش به دلیل هنر و صنایع دستی از جمله مهمترین وسایل دست ساز، جواهرات گران قیمت، سرامیک و ظروف شیشه ای، در جهان مشهور است.گردشگری ستون اساسی اقتصاد اتریش است. اتریش کشوری کوهستانی است که یکی از بزرگترین ذخایر طبیعی در اروپای مرکزی را دارد.در عرصه سیاسی، اتریش به طور فزاینده ای به یک نقطه نشست بین المللی تبدیل شده است، که این نشان از تعداد زیادی اجلاس و همایش های برگزار شده در اتریش را دارد. در عین حال، اهمیت این کشور به عنوان یک کشور مهم ترانزیتی بین مناطق اقتصادی اروپا به ویژه برای منابع انرژی اروپا از جمله نفت، گاز طبیعی و برق رو به افزایش است.

سیستم آموزشی کشور اتریش

آموزش و پرورش یک عامل موفقیت اساسی برای آینده اجتماعی و اقتصادی یک کشور است. وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر فدرال، صلاحیت کل سیستم آموزشی مدارس دولتی و خصوصی، از مدرسه اجباری گرفته تا دوره های دانشگاهی اتریش را دارد. آموزش بزرگسالان و یادگیری مادام العمر نیز جزئی از مسئولیت های آن است.جمهوری اتریش از یک سیستم مدرسه خصوصی و دولتی برخوردار است. در این کشور نه سال تحصیل اجباری است. مدارس مجموعه ای از دروس فنی حرفه ای و دانشگاهی را ارائه می دهند که شامل یک تا چهار سال آموزش اضافی فراتر از حداقل سطح اجباری است.وزارت آموزش و پرورش فدرال از سال 2000، وظیفه تأمین بودجه و نظارت بر آموزش ابتدایی، متوسطه را در اختیار دارد. آموزش ابتدایی و متوسطه توسط مقامات ایالت های مربوطه انجام می شود. قوانین فدرال نقش مهمی در سیستم آموزش و پرورش ایفا کرده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش

دانشگاه های اتریش هم از نظر وسعت و هم از نظر ساختار دارای تنوع بسیار زیادی هستند. دوره های آموزشی آنها نشانگر این تنوع است. دانشگاه های سنتی سنتی وین، گراس، اینسبروک، کلاگنفورت، لینز و سالزبورگ طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی دانشگاهی را در بر می گیرد. از طرف دیگر، و فنی آن در رشته های بسیار تخصصی نظری و کاربردی متمرکز شده اند.تحقیقات و تدریس در دانشگاه های اتریش یک نهاد جدا نشدنی تلقی می شود. براساس این اصول، کلیه رشته های دانشگاهی(علوم انسانی، علوم طبیعی، حقوق، علوم اجتماعی و اقتصادی، پزشکی، فناوری، علوم معدنی، منابع طبیعی و علوم زندگی کاربردی و دامپزشکی) هدف از این کار تقویت دامنه بین رشته ای است.کار تحقیقاتی میان رشته ای باعث ارتقاء آموزش دانشگاه می شود که در تلاش است تا مفاهیم و راه حل های آینده نگر را توسعه دهد. دانشگاه های هنر، سنت و مدرنیته شامل موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای زیبا یا هنرهای کاربردی می شود. دانشگاه های هنری اتریش فضایی ایده آل برای ورود به تعامل جذاب هنر و علم و دستیابی به آموزش بدیع در بسیاری از موضوعات را فراهم می کنند.

انواع دانشگاه های اتریش که امکان تحصیل را به شما می دهند، عبارتند از:

هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش

برای دانشجویان بومی و دانشجویان متحدالمنافع(یعنی اتباع کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اقتصادی اروپا) و کسانی که حداقل دو ترم گذرانده اند، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. بعد از دو ترم، باید هر ترم 363.36 یورو بپردازند.برای دانشجویان سایر کشورها(که دارای ویزای اقامت دانشجو هستند) به طور کلی 726.72 یورو در هر ترم مورد نیاز است.هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویان و هزینه بیمه حوادث دانشجویی 20.20 یورو در هر ترم است و برای همه دانشجویان اجباری است.معافیت از پرداخت شهریه یا بازپرداخت کامل یا جزئی از شهریه در موارد خاص(به عنوان مثال برای دارندگان بورس های تحصیلی خاص، برای شرکت کنندگان در برنامه های تبادل و مشارکت دانشگاه ها، برای دانشجویان کشورهای خاص) نیز امکان پذیر است.به طور کلی اتریش دارای سیستم آموزش عمومی رایگان است و حدود 90٪ از کودکان اتریشی به این مدارس دولتی می روند. مدارس متوسطه خصوصی نیز می توانند مبلغ 55000 یورو(60،600 دلار) و حدود 35،000 یورو(38.550 دلار) هزینه دریافت کنند.یک سال در یک مدرسه ابتدایی بین المللی می تواند 13،000 یورو(14،500 دلار) در سال هزینه بر باشد، اما مدارسی وجود دارد که 5000 یورو(5،505 دلار) نیز هزینه دریافت می کنند. علاوه بر آن مدارس شبانه روزی بین المللی می تواند 64000 یورو(71،400 دلار) برای یک سال هزینه داشته باشند.

انواع مذهب در اتریش

در اواخر قرن بیستم، حدود 74٪ از جمعیت اتریش به عنوان كاتولیك رومی ثبت شده اند، در حالی كه حدود 5٪ خود را پروتستانتیسم می دانستند. کاتولیک در دهه های گذشته به تدریج در اتریش کاهش یافته است. از ژانویه سال 2011، میزان کاتولیک ها در اتریش 64.1 درصد بود.مسیحیان اتریشی موظفند مبلغی را برای عضویت اجباری(که با درآمد حدود 1٪ محاسبه می شود) به کلیسای خود بپردازند، این پرداخت ” مشارکت کلیسایی نامیده می شود. در سال 2001، حدود 12٪ از مردم اظهار داشتند كه دین ندارند. از بین افراد باقیمانده، حدود 340،000 نفر عمدتا به دلیل هجوم شهروندان ترکیه، بوسنی هرزگوین و کوزوو به عنوان اعضای جوامع مسلمان ثبت شده اند. حدود 180،000 عضو کلیساهای ارتدکس شرقی(اکثراً صرب) هستند، بیش از 20،000 شاهد فعال یهوه و حدود 8،100 نفر یهودی می باشند.جامعه یهودیان اتریش در سال 1938(وین تنها بیش از 200000 نفر را در اختیار داشت)، در طول جنگ جهانی دوم به حدود 4500 نفر کاهش یافت، در حالی که تقریبا 65000 اتریشی یهودی در هولوکاست کشته شدند و 130،000 نفر مهاجرت کردند.اکثریت جمعیت فعلی یهودیان مهاجران پس از جنگ بویژه از اروپای شرقی و آسیای مرکزی(از جمله یهودیان بخارا) هستند. بودا در سال 1983 به طور قانونی به عنوان دین در اتریش شناخته شد

منبع : https://miemohajerat.net/

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا