اجتماعی

ابلاغ دستورات شهرداری به سازمان بوستان‌ها برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران دستورات لازم را برای جلوگیری از ظهور دم سفید به سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد.

حسین نظری در گفت وگو با شیمیشی. در ادامه توضیحات این فعالیت شهرداری تهران وی گفت: هفته گذشته دستورات لازم به سازمان پارک ها و فضاهای سبز شهر تهران داده شد تا اقدامات لازم از آنها و سایر اقدامات برای جلوگیری از شیوع طاعون سفید در تهران انجام شود.

وی همچنین گفت: مدیر سازمان پارک ها آقای مختاری نیز گفت که هماهنگی های لازم در کمترین زمان برای انجام اقدامات آغاز می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: به طور کلی افزایش پرندگان سفیدبال از مناطق جنوبی شروع می شود که قطعا با اقدامات پیشگیرانه از آن جلوگیری می شود.

به گزارش شیمیشی، زنبور عسل حشره کوچک سفید رنگی از تیره آلئوروکلاواست که به دلیل وجود میزبان‌های گیاهی (موش و زیتون) و عدم فعالیت یا عدم استقرار علف‌های طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است مناطق سرسبز تهران تبدیل به دشمن شده است

با کاهش دما، مگس سفید وارد فاز خواب زمستانی می شود و در تابستان سال آینده با گرم شدن هوا، فعالیت خود را از سر می گیرد. مگس سفید برای انسان بی ضرر است و فقط از شیره گیاه میزبان تغذیه می کند و باعث ضعیف شدن و در نهایت خشک شدن گیاه می شود.

به طور کلی هیچ یک از مگس های سفیدی که در دنیا شناسایی و گزارش شده اند ناقل بیماری برای انسان نیستند و تنها در صورت تکثیر در هوا برای شهروندان مشکل ایجاد می کنند و در صورت ورود به سیستم تنفسی ممکن است باعث بوی بد دهان شوند. ، که می تواند با استفاده از ماسک مسدود شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا