علمی و پزشکی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، الیرضا ناجی ویروس شناس یادداشتی در روزنامه نوشت. جام جم وی نوشت: اخیراً مدیرعامل یک شرکت تزریق کننده کرونا در غرب نسبت به ترکیب انواع آمیکرون، دلتا و تولید بزاق جدید هشدار داده است که واقعاً یک هشدار جدی است. در اولین هفته شناخت این طرف دنیا، هم به صورت کتبی و هم در سخنرانی های شفاهی و رسانه ای به این موضوع پرداختم، حالا چون اکنون در شرایطی هستیم که گونه های دلتا و آمیکرون همزمان در سراسر جهان پراکنده شده اند. . دم. بنابراین، خطر عفونت دلتا و آمیکرون که در انسان یا حیوان نیز رخ می دهد، تبادل ژن رخ می دهد، نوترکیبی رخ می دهد و یک تنوع بسیار قوی ظاهر می شود.

بنابراین، ما باید همیشه مواظب شکل‌گیری ابرشاره‌های کرونا ویروس باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل ظرفیت بالای انتقال، عفونت و دفاعی که دارند همچنان برای ما تهدید هستند.

البته ممکن است این سوال مطرح شود، هرچند گفته می شود با وجود اینکه آمیکرون ضعیفتر از دلتا است، آیا باز هم باید از تشکیل ابرشاره ها هراس داشته باشیم که به آن می گویم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان اکنون در مقاله خود می گوید که آمیکرون طرف ضعیف تری است، اما هنوز برای قضاوت زود است. برای جمع آوری اطلاعات لازم و ترکیب اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک برای ردیابی دقیق تصویر آمیکرون، باید مدت زیادی صبر کنیم. با این حال، تا کنون می دانیم که این تشعشع جدید چندان ایمن نیست و باید نگران بود. دلیل واضح این است که سازمان بهداشت جهانی کمی بعد یک جلسه اضطراری در مورد این نوع برگزار کرد.

البته ما نمی‌خواهیم مردم را با این حرف‌ها بترسانیم، اما قصدمان سبک کردن و آگاه کردن مردم نیست. در بریتانیا، یک مطالعه نشان می دهد که اگر محدودیت های بیشتری برای جامعه اعمال نشود، ویروس آمیکرون در ماه های آینده باعث مرگ 25000 و 75000 نفر خواهد شد. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید در برابر این نوع بسیار مراقب باشیم. اجازه ندهید بحرانی ایجاد شود و سپس به فکر راه حل باشید. کاری که تاکنون انجام داده‌ایم کنترل بحران است، اما باید از بحران نیز جلوتر باشیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و درگیری با گونه های جدید، گسترش واکسیناسیون و تزریق دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند ماسک زدن، برداشتن، شستن دست ها و حذف از جمعیت همچنان توصیه می شود، اما تمدید واکسیناسیون امن ترین راه است.

ما باید واکسن سومین واکسن را تا جایی که می توانیم گسترش دهیم، زیرا در آینده با توجه به شیوع این ویروس در جهان به ویژه در کشورهایی که به دلیل بدتر شدن سیستم های بهداشتی مستعد نسخه های جدید هستند. ممکن است انواع جدیدی تولید شود که اثربخشی واکسن های موجود را کاهش دهد.

دکمه بازگشت به بالا