فرهنگ و هنر

آیا قانون ثبت‌نام دانش آموزان متولد نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

معاون آموزش ابتدایی به آنا پاسخ داد؛

آیا قانون ثبت‌نام دانش آموزان متولد نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره قانون جدید برای دانش آموزان متولد نیمه دومی سال توضیح داد.

حمید طریفی حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص قانون جدید برای دانش آموزان نیمه دومی گفت: آن قانونی که بر اساس آن، ثبت نام دانش آموزان نیمه دومی انجام می‌شد، آیین نامه اجرایی مدارس بوده که به صورت آزمایشی برای مدت ۳ سال از طرف شورای آموزش و پرورش تصویب شده بود و امسال در شهریور ماه منقضی می شود.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تاکنون شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه ای در این باب نداشته و ملاک عمل ما برای برای سال آینده هم قطعا ۶ سال تمام خواهد بود، برنامه ای برای ثبت نام متولدین نیمه دوم نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محتوای کتاب های درسی، پاسخگوی نیازهای آینده دانش آموزان هست؟ گفت: یکی از برنامه های اصلی وزارت آموزش و‌ پرورش امسال بازنگری در جدول عناوین دروس و ساعت تدریس هفتگی دانش آموزان در دوره ابتدایی است که با اولویت دوره اول ابتدایی، در حال حاضر مقدمات این کار انجام شده و از طرف سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور این پیشنهاد به شورای عالی آموزش و پرورش کشور ارائه خواهد شد و امیدواریم این جدول عناوین دروس به تصویب برسد تا یک ملاکی برای اصلاح و بازنگری برنامه های درسی باشد.

حسینی طریفی ادامه داد: در کنار این یک چارچوبی تحت عنوان چارچوب شایستگی های پایه،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور آماده کرده که این چارچوب در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب می رسد و آنجا شایستگی های پایه و عمومی که یک دانش آموز در طول ۱۲ سال تحصیل باید کسب کند.

وی افزود: این چارچوب ۴ محور کلی را شامل می شود؛ بحث هویت دینی و ملی،بحث تفکر و تعقل،موضوع ارتباط موثر و مسئولانه و همینطور توانایی خویشتنبانی این محورها بوده که در ذیل آن یک سری خرده شایستگی ها و محورهایی را مشخص می کنند و بازنگری کتاب های درسی با این رویکرد که برنامه‌های درسی کاربردی شده و متناسب با تغییر و تحولات دنیای امروز و نیازهای آینده کشور، انجام می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما سند برنامه درسی ملی را داریم که بسیار فراتر از بحث کتاب های درسی،بحث بسته های تربیت و یادگیری را مطرح می کند که ما علاوه بر کتاب کار دانش آموز،کتاب راهنمای  معلم و رمزینه های سریع پاسخ،یک سری ابزارها و محتواهای دیگری هم در اختیار دانش آموز قرار می دهد.

نشر فرهنگ و هنر

با استفاده از طنز و مرورگرهای زبانی، داستان‌هایی را می‌سازم که عقل و همچنین قلب شما را به لرزه درمی‌آورد.
دکمه بازگشت به بالا