اجتماعی

آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟

رئیس پلیس تهران بزرگ از کاهش جرایم خشن در پایتخت خبر داد.

به گزارش شیمیشی، نزدیک به دو هفته پیش بود که ویدئویی از حمله خشونت آمیز در جاده شهید صدر در فضای مجازی منتشر شد. اقدام مجرمانه ای که خیلی زود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد، اما انتشار این فیلم بار دیگر این سوال را مطرح کرد که آیا جرایم خشن در تهران افزایش یافته است؟ پاسخ به سوال رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ.

سردار علی ولی پور گودرزی در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، درباره اینکه آیا جرایم خشن در تهران افزایش یافته است یا خیر، گفت: انتشار فیلم یک اقدام مجرمانه به معنای افزایش جرایم نیست. با توجه به آمار و اطلاع از وقوع جرایم، این موضوع را تایید نمی کنیم. همچنین آمارها نشان می دهد که آمار خشونت و جرایم خشن در تهران رو به کاهش است. البته می دانیم که موارد زیادی وجود دارد و حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی از پخش فیلم نباید باعث شود که جرایمی مانند زورگیری و جرایم خشن افزایش یافته باشد، گفت: در این ماجرای زورگیری در پلصدر، همکاران پلیس آگاهی به سرعت وارد عمل شدند و ظرف 24 ساعت وارد عمل شدند. از این اقدام خشونت آمیز شناسایی شدند، اما به دلیل انتشار فیلم و تصاویر این اقدام در اینترنت و مشاهده مجرمان از محل خود متواری شده و به یکی از شهرهای شمال کردستان رفتند. کشوری که منجر به دستگیری این افراد شد چند روز به طول انجامید اما در نهایت این افراد با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر و اعدام شدند که به همین دلیل اشد مجازات قانونی برای آنها اعمال شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به برنامه های پلیس برای کاهش جرائمی از جمله زورگیری و سرقت اشاره کرد و گفت: پلیس گشت های ویژه برخورد با سرقت را تقویت کرده و فعالیت آن گشت ها باعث شده تا پلیس گشت های خود را با خودرو و خودرو انجام دهد. موتور سیکلت ها مدت کوتاهی.» سارقان را شناسایی و دستگیر کنید کاهش آمار در زمینه جرائمی مانند زورگیری نیز به دلیل حضور این گشت هاست.

ولی پور گودرزی همچنین به مردم توصیه کرد و گفت: در بزرگراه ها و به ویژه در زمان تردد و پارک خودرو، رانندگان درب خودرو را قفل و شیشه را کاملا پایین بیاورند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا