آمادگی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به ارمنستان

رئیس سازمان غذا و دارو تولید داروهای بیولوژیک را یکی از مزیت های رقابتی داروهای ایران به درخواست معاون وزیر بهداشت ارمنستان برای صادرات داروها و ملزومات پزشکی تولید شده در ایران به این کشور دانست. .

به گزارش شیمیشی، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به وضعیت محصولات بهداشتی در ایران خاطرنشان کرد: صنعت داروسازی در کشور ما پس از انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر 99 درصد بازار دارویی کشور در داخل کشور تولید می شود.

وی همچنین گفت: 50 درصد لوازم پزشکی در داخل تولید می شود و صادرات خوبی به کشورهای منطقه داریم.

دستیار وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام مواد مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، اظهار داشت: یکی از مزیت های رقابتی داروهای ایران تولید داروهای بیولوژیک است که تولیدکنندگان آن در دنیا کم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، خانم لنا نانوشیان اعلام کرد: در دوران کرونا، فعالیت‌های ایران را در زمینه مدیریت این بیماری پیگیری کردم و اقدامات مناسبی انجام شد.

وی ادامه داد: از پیشرفت ایران در حوزه بهداشت و درمان خرسندیم، اگرچه از واردات دارو و کالاهای ایرانی به ارمنستان استقبال می کنیم، اما متاسفانه نتوانسته ایم از فرصت های ایران که شهره است استفاده کنیم. جهان است.”

وی به کیفیت داروهای ضد سرطان ایران اشاره کرد و گفت: علاقه مند به استفاده از داروهای انکولوژی ایرانی در ارمنستان هستیم و همچنین امکان دریافت برخی از داروهای مورد نیاز از شرکت های دولتی و تولیدی ایران وجود دارد.

وی بر امکان افزایش همکاری های دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: خوشحالیم که توافق نامه ای برای گسترش همکاری ها بین دو کشور و در صورت امکان ثبت داروهای ایرانی در اوراسیا امضا کنیم. ، برای تسهیل ورود دارو از ایران.

در نهایت معاون وزیر بهداشت ارمنستان از آمادگی کشورش برای برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در حوزه محصولات بهداشتی در ارمنستان خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا