علمی و پزشکی

آلودگی هوای تهران «باد» می خواهد؛ نه برف و باران!

امروز در بیشتر مناطق تهران برف بارید و در حالی که مردم منتظر هوای پاک از برف بودند، سطح کیفی هوا برای گروه های حساس همچنان در وضعیت بدی قرار داشت.

به گزارش شیمیشی، امروز پنجشنبه 24 دی ماه برف تهران را فرا گرفت اما نتوانست هوا را صاف کند.

امروز به جز استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در تمامی مناطق کشور باران یا برف بارید. در تهران برف بارید. با این حال، کیفیت هوای پایتخت همچنان برای گروه های حساس ضعیف بود.

عصر امروز پس از بارش برف صبح، شاخص هوای پایتخت تغییر چندانی نداشت. کیفیت هوای پایتخت تا ساعت 18 بر روی شاخص خاکستری «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» 140 و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ضعیف بود.

بیشتر مردم ممکن است این ایده را داشته باشند که کیفیت هوا باید با باران یا برف خوب باشد، اما اینطور نیست.

به گفته کارشناسان در شرایط آلودگی هوا حتی باران به دلیل ترکیب باران با عناصر شیمیایی هوا در کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود زیرا باران به باران اسیدی تبدیل می شود.

به گفته محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، معمولاً وزش باد با سرعت حداقل چهار تا پنج متر در ثانیه می تواند «کیفیت هوا» را بهبود بخشد، اما به شرطی که بارندگی به طور مرتب قطع نشود. . هوا، نمی تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند

از طرفی یکی از پدیده هایی که گاهی در شرایط بارانی رخ می دهد، کاهش ارتفاع لایه اختلاط هوا است، پدیده ای که غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد، زیرا کاهش ارتفاع لایه مخلوط باعث ایجاد فضای گردش می شود. آلاینده ها کوچکتر و در نتیجه غلظت آنها افزایش می یابد.

در برخی از خیابان ها برف و ترافیک سنگین وجود دارد

اما برف امروز باعث ترافیک سنگین در 5 جاده از جمله چالوس و هراز شد.

بر اساس اطلاعات سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک پلیس راهور امروز در خیابان چالوس دو طرف حدفاصل شهرستانک و تونل کندوان ترافیک سنگین و نیمه سنگینی وجود داشت. همچنین وضعیت مشابهی در دو راه برگشت در محور هراز در حوزه آبی اسک وجود داشت.

وی همچنین با بیان اینکه در شرایط برف و باران به رانندگان توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، اظهار داشت: رانندگان در شرایط زمستانی وسایل زمستانی به ویژه چرخ زنجیر را به همراه داشته و در جاده ها و جاده ها استفاده کنند. از برف گیر استفاده کنید. پرکردن باک خودرو در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر مواردی است که برای سفرهای زمستانی توصیه می شود. هنگام رانندگی در برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله مطمئن و پرهیز از سرعت غیرمجاز هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

7 نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات

از دیگر اخبار امروز سرویس اجتماعی شیمیشی که پربازدیدترین هستند، خبری با عنوان ۷ توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات قرار گرفت.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، از هر 100 مرد بالای 60 سال، 6 نفر قبل از 70 سالگی به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف سویا و چای، مصرف تخمه کدو از جمله ماهی در رژیم غذایی، مصرف تا حد امکان گوجه فرنگی، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده، کاهش مصرف افزودنی های غذایی . و مشورت با پزشک در مورد مصرف آسپرین هفت نکته است برای پیشگیری از سرطان پروستات باید رعایت شود.

انتشار سوالات امتحان نهایی; بذر برای کنکور!

طی 10 روز گذشته، دقایقی پس از شروع جلسه، اخباری مبنی بر توزیع سوالات امتحانی در کانال های تلگرامی منتشر شده و نگرانی های زیادی را در خصوص نقض امنیتی امتحانات ایجاد کرده است.

یکی از معلمان امتحانی در گفت وگو با شیمیشی، درباره پول فروش سوالات گفت: فروش سوالات امتحان نهایی رایگان است، درآمد آنها از ثبت نام افراد فریب خورده ای است که برای امتحان به آنها اعتماد دارند. قیمت اصل 1 میلیارد تومان و قیمت سرقت شده 20 میلیون تومان است. اما متأسفانه این پول پول پولدارها نیست»، «کلاهبرداری در امنیت کامل انجام شد، مشکلی برای بچه ها نبود، امنیت برای آنها انجام شد، مسئولین گرم هستند».

به گزارش شیمیشی، مسئولان آموزش و پرورش و شرکت کنندگان در امتحانات پایان ترم بارها تاکید کرده اند که امنیت طراحی و ارسال سوالات امتحان نهایی به طور کامل اجرا شده است و امکان بیرون آمدن سوالات امتحانی قبل از پایان دوره وجود دارد. به صفر رسید، اما کلاهبرداری های این کار بالاخره انجام شد. در جلسات امتحانی با توجه به حمل تلفن همراه و دستگاه های جاسوسی کوچک و امثال آن، نیاز به افزایش نظارت و همکاری و همکاری دستگاه های دیگر از وزارت ارتباطات گرفته تا نیروی انتظامی و سازمان برنامه ها و بودجه برای تأمین است. ابزارهای نظارتی تا وزارت امنیت امتحانات نهایی را که سرنوشت صدها هزار داوطلب جدی است، تضمین کند.

چرا که ظاهرا علیرغم اظهارات قبلی نیروی انتظامی و وزارت آموزش و پرورش، پس از تحویل پرسش و پاسخ آزمون ها در کانال های تلگرامی، با اقدامات عاجل از جمله تهیه آشکارسازهای سیگنال برای حوزه های معاینه، زمانی که آموزش هنوز تکمیل نشده است، اینها سوالات بی پاسخی است که آیا همه کلاهبرداران و متخلفان چندین دادگاه قبلی شناسایی و با آنها برخورد شده است؟ میزان و ضوابط تخلف چقدر بوده و با فرض ناشناخته بودن و غیرممکن بودن شناسایی و دستیابی متقلبان به آنها، بسته به تشخیص تقلب، آیا در امتحانات نهایی مجدداً ارزیابی می شود؟

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی شیمیشی:

7 نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات

آیا باران تهران را از آلودگی هوا نجات می دهد؟

«تقلب» در «امنیت کامل»؟

در اکثر نقاط کشور باران بارید/ در جنوب “باران” و در مناطق مرتفع “برف”.

بارش برف و باران در جاده های 21 استان/ ترافیک سنگین در 5 نقطه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا