آغاز رسمی فعالیت خط تولید انبوه قطار ملی مترو از شنبه/ بهره برداری از ۲ رام قطار ۷ واگنه ملی مترو تا پایان سال
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران از راه اندازی رسمی خط تولید انبوه قطار سراسری از شنبه هفته آینده خبر داد.
الیرضا شیخ طاهری در گفت وگو با شیمیشی. در خصوص تولید انبوه نهایی قطار سراسری مترو تاکید شد که خط تولید انبوه قطار ملی مترو از مدت ها قبل آغاز شده است اما افتتاح رسمی این خط را شنبه 3 آذرماه برگزار خواهیم کرد. اجرای ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه شهرداری تهران به مدت 5 سال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. پروژه طراحی و ساخت قطار سراسری مترو آغاز شد.
وی تصریح کرد: ساخت قطار سراسری مترو با هدف رفع انحصار و وابستگی به شرکت های خارجی با استفاده از حداکثر ظرفیت شرکت های علمی و سازمان های داخلی بر موضوع تعمیر و تعمیر قطارها متمرکز شد. وی همچنین گفت: ساخت اسکلت قطار مترو با همکاری 25 شرکت علمی و 4 مجتمع بزرگ صنعتی از جمله شرکت واگن سازی تهران برای تامین کننده بدنه فلزی سامانه هوا سامانه اطلاعات سامانه اطلاعاتی همچنین مونتاژ و آزمایش کامل قطار تلاشی دانشگاهی از سوی تامین سیستم کامل پیشرانه و سیستم کنترل قطار شرکت ریل مپنا تامین کننده سیستم بوژی و شرکت راه آهن تیوان تامین کننده سیستم ترمز در نظر گرفته شد. و در نهایت طراحی و ساخت اولین قطار سراسری مترو با عمق داخلی 85 درصد را با موفقیت به پایان رساند. کشور
به گفته شیخ طاهری در این راستا طراحی و تولید فریم قطار مترو 7 واگنی در دستور کار قرار گرفت به طوری که با تلاش مهندسان ایرانی قطار سراسری مترو با 85 درصد عمق داخلی و در طول گذشته ساخته شد. چند ماهه 50000 کیلومتر در مسیر مترو بکرشهر – پرند را پشت سر گذاشت و به اصطلاح امتحان داد.
وی در ادامه سخنان خود به روند طراحی و ساخت قطار سراسری مترو پرداخت و گفت: در سال های گذشته و در سایه کسب دانش تولید قطار ملی مترو ثمرات و برکات فراوان و مهمی به همراه داشته است. از این طریق به دست آمده اند. نحوه تولید بیشتر زیرساخت های ریلی متروی کشور بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی و با اخذ مجوزهای بین المللی.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با تاکید بر اینکه کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطار برقی مانند قطار سریع السیر و مترو به طرق مختلف است ادامه داد: در حال حاضر حداقل 25 هزار قطار وجود دارد. قطارهای برقی و اشتغال مستقیم در پروژه ریلی ملی مترو با استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه های تولید واگن و زنجیره تامین قطعات ساخت کشور تولید انبوه ریل سراسری تنها در سال اول ایجاد شد. از سوی دیگر ساخت قطار سراسری حداقل 20 درصد از هزینه تامین ناوگان و هزینه پروژه های فاز تولید انبوه 85 درصد کاهش می یابد.
شیخ طاهری تاکید کرد: در 2 سال گذشته بیش از 3000 سند طراحی و آزمایش توسط کارگروه های ملی مترو و شرکت های پیمانکاری و حدود 700 سند طراحی و آزمایش در قالب اسناد درخواستی مهندسی پروژه تهیه شده است. مشاور . برای اخذ مجوز برای مراجعه به مشاور آزمایشات اصلی قطار سراسری مترو زیر نظر یک شرکت معتبر بین المللی انجام شد و نتایج برای بررسی نهایی به آن شرکت ارائه شد که در نهایت توسط اسناد اصلی بررسی شد. طراحی ادغام ساخت و آزمایش اسناد ملی قطار مترو سفر ایمن و حمل و نقل مسافر و مصوبات مربوطه اخذ شد.
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران تاکید کرد: قطار متروی سراسری نسل چهارم از مجموعه قطارهایی است که پس از اتمام پروژه با استفاده از 3 نسل قبلی واگن به ناوگان شبکه مترو تهران اضافه می شود. بنابراین در این پروژه برای اولین بار در کشور کریدور اتصال واگن ها طراحی و تولید شد و سیستم تهویه مطبوع واگن ها نیز به صورت محلی مهندسی معکوس شد. راه در عین حال نصب سنسور برای تمامی ترمزها انجام شد و در نتیجه این اقدام راننده می تواند در هر صورت از داخل واگن ترمزها را کنترل کند.
شیخ طاهری با اعلام راه اندازی رسمی خط تولید انبوه قطار سراسری مترو گفت: بر اساس قرارداد تولید انبوه اولین نمونه مترو سراسری بین شرکت مترو تهران و شرکت واگن سازی تهران تولید 113 دستگاه خودرو است. آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان ادامه داشته باشد. البته شرکت واگن سازی تهران قرارداد را به تعویق نینداخته و مقدمات تولید انبوه قطار سراسری مترو را هم اکنون به پایان رسانده و اقدامات لازم را برای تسریع و انجام وظایف خود انجام داده است.
انتهای پیام